هرآنچه که برای ارسال پیامک تبلیغاتی موفق باید بدانید
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) هرآنچه که برای ارسال پیامک تبلیغاتی موفق باید بدانید

هرآنچه که برای ارسال پیامک تبلیغاتی موفق باید بدانید

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 3 آبان 1399

بازاریابی موبایلی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی به ابزاری ضروری برای موفقیت در بازاریابی و تجارت تبدیل شده است. فارغ از وسعت و ممحل کسب و کار شما تبلیغات پیامکی ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط است که می تواند برای همه ی مشاغل در راستای بازاریابی در پایگاه های اطلاعاتی بزرگ شامل تعدادی زیادی از شماره تلفن همراه، مورد استفاده قرار گیرد.

پیامک تبلیغاتی ابزاری مستقیم و مؤثر برای برقراری ارتباط است و می توان از آن برای جذب مشتری و افزایش میزان فروش، به روز نگه داشتن مخاطبان و مشتریان و پشتیبانی و کمک به آن ها استفاده کرد. پیامک متنی به کاربر این امکان را می دهد تا با مخاطبان خود تماس سریع و مؤثر برقرار کند و بتواند نتیجه ی تبلیغات خود را نیز مشاهده کند.

بنابراین، اگر به دنبال راهی برای افزودن به تعداد مشتریان خود هستید، زمان آن فرا رسیده است که از سامانه پیامکی استفاده کنید. امروزه در سطح کشور شاهد نفوذ 65 درصدی تلفن های هوشمند هستیم. هرچند این میزان آمار قابل توجهی به به حساب می آید، اما به این معنی نیز هست که هنوز تعداد زیادی از مشتریان و مخاطبان شما هستند که تلفن های هوشمند ندارند، پس استفاده از سامانه پیامکی می تواند راهکاری برای دسترسی به تمامی مخاطبان باشد چرا که اصلی ترین نکته درباره ی پیامک تبلیغاتی همین است که 100% تلفن های همراه قابلیت استفاده از آن را دارند. در نتیجه سامانه پیامکی گسترده ترین دسترسی را برای تبلیغات به کاربران ارائه می دهد.

بسیاری از برندهای معتبر این روزها از ارسال پیامک تبلیغاتی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنند و بخش قابل توجهی از بودجه ی تبلیغاتی خود را صرف این روش تبلیغات می کنند. با توجه به نرخ خوانده شدن 98 درصدی اس ام اس و این که این پیامک ها طی 3 دقیقه پس از دریافت خوانده می شوند، قطعاً سرمایه گذاری مؤثری برای تبلیغات خواهد بود. برای مثال شرکت کوکاکولا در گزارشی اعلام کرده است که در طول تاریه 70% بودجه ی تبلیغات خود را به بازاریابی پیامکی اختصاص داده است.

پیام کوتاه تبلیغاتی، علاوه بر دسترسی آسان و بی واسطه بودن، بسیار مقرون به صرفه است و در صورت استفاده صحیح بازدهی شگفت انگیزی برای بازاریابان رقم خواهد زد. اگر برای استفاده از سامانه پیامکی آماده هستید، مهم است که اصول استفاده از آن را نیز رعایت کنید تا بتوانید نتیجه ی بهتری برای خود رقم بزنید.

هدفمند باشید

بازاریابی پیامکی برای کاربران دریایی از مخابان را فراهم می کند. تفاوت سلیقه ها و علایق این مخاطبان، باعث می شود تا ابتکار و خلاقیت در تبلیغات پیامکی ارزش زیادی پیدا کند. اما قبل از غواصی در این دریای مخاطبان، باید اهداف تجاری و بازاریابی خود را مرور کنید تا از طریق ابزاری که سامانه پیامکی در اختیار شما قرار می دهد بتوانید بهترین کمپین بازاریابی پیامکی را برای خود ایجاد کنید.

هنگان تعیین هدف تبلیغاتی در نظر داشته باشید که هداف شما باید 5 ویژگی را داشته باشند. خاص باشند، قابل اندازه گیری باشند، قابل دستیابی باشیند، مرتبط باشند و با زمانبندی خاص تعیین شوند. تعیین استراتژی درست به شما این اطمینان را می دهد که در بازار رقابت، تبلیغات شما به گونه ای اجرا شود که اهداف شما را برآورده کند.

تیم تبلیغاتی داشته باشید

پیامک تبلیغاتی نیز مانند سایر روش های تبلیغات، در صورتی که توسط یک تیم مدیریت شود، نتیجه ی بهتری به همراه خواهد داشت. کمپین پیامکی شما بر بخش های مختلف سازمان شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین داشتن یک تیم برای کمک به ایده پردازی و اجرای صحیح بازاریابی پیامکی یکی از مهمترین قسمت های برنده بودن در بازار رقابت خواهد بود.

تیم پیام رسان همواره در راستای راحتی کاربران و افزایش بازدهی تبلیغات آن ها آماده ی ارائه ی مشاوره های تبلیغاتی و بازاریابی به آن ها است.

مخاطبان را سردرگم نکنید

یکی از رایج ترین دلایل شکست کمپین های بازاریابی پیامکی، این است که فراخوان برای عمل به شکلی ارائه نمی شود که مخاطب تشخصی دهد چه کاری باید انجام دهد. پیامک تبلیغاتی برخلاف برخی راهکارهای تبلیغ، نیاز به متنی واضح و صریح دارد که به هدف اصلی تبلیغات اشاره کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید به مشتری کد تخفیفی ارائه دهید، به صورت مستقیم کد تخفیف را در متن پیامک بیاورید و از مخاطب ها درخواست ورود به یک سایت برای دریافت کد تخفیف را نکنید. این اشتباه می تواند تا حد زیادی بازدهی پیامک ها را کاهش دهد.

از مشوق های اهرمی استفاده کنید

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، تلفن همراه این روزها یکی از اصلی ترین و حتی گاهاً شخصی ترین دستگاه هایی است که داریم. در نتیجه مشتریانی که از پیامک های تبلیغاتی شما استقبال می کنند باید از وفادارترین مشتریان شما باشند. با این اوصاف شما باید با وفادارترین مشتریان خود با لطافت و محبت خاصی برخورد کنید و یک روش عالی برای انجام این کار، دادن انگیزه به مخاطبان برای انتخاب یک چیز با ارزش است.

به طور معمول، این روزها برندهای بزرگ برای صرفه جویی در هزینه ها، به جای چاپ کارت تخفیف و گزینه های مشابه آن، از پیامک تبلیغاتی حاوی کد تخفیف استفاده می کنند. در مراحل ابتدایی برای بررسی بازخورد تعرفه های تشویقی، در عین انتخاب مخاطب می توانید با پیشنهادهای مناسب و تخفیف های ریالی شروع کنید(به جای پیشنهاد 20 درصد تخفیف، 20 هزار تومان تخفیف در نظر بگیرید). این موضوع می تواند باعث رشد اولیه بازدهی تبلیغات شما گردد.

پس از ورود افراد به لیست مشتریان شما، می توانید از کمپین های تشویقی برای خریدهای بعدی استفاده نمایید. درواقع مشتری با هر خرید برای خرید بعدی خود تخفیف دریافت می کند و این موضوع باعث انگیزه ی خرید بیشتر آن ها خواهد شد. باید توجه داشته باشید که این مشوق ها نیاز نیست همیشه به شکل مالی در نظر گرفته شود. ما برندهایی را می شناسیم که با موارد غیرمالی مشتریان خود را ترغیب به خرید می کنند. مشوق های غیرپولی شما می تواند به موارد زیر متمرکز شود:

  • شخصی سازی: مشتریان خود را بشناسید و موارد دلخواهشان را به آنها اطلاع دهید.
  • یادآوری ها: محصولات جدید را به مشتریان معرفی کنید
  • دسترسی: برای مخاطبان پیامکی خود دسترسی های بیشتری در نظر بگیرید. به عنوان مثال تخفیف های خاص را فقط برای آن ها در نظر بگیرید تا انگیزه ی ادامه ی ارتباط برایشان باقی بماند.
  • امتیازات: برگزاری قرعه کشی ها و اهدای جوایز به افراد موجود در لیست خبرنامه پیامکی شما می تواند امتیاز مناسبی برای آن ها باشد و باعث حفظ انگیزه ی ارتباط پیامکی مشتریان با شما خواهد شد.

اگر به عنوان یک بازاریاب و یا صاحب کسب و کار به دنبال یک راهکار تبلیغاتی هستید، قطعاً راهکاری پیدا نخواهید کرد که 98% نرخ بازدهی داشته باشد. که از این میزان 90 درصد در عرض سه دقیقه خوانده می شود. پس هرچه زودتر برای استفاده از پنل اس ام اس اقدام کنید. پنل پیامکی رایگان پیام رسان با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات پیامکی و 280,000 کاربر فعال به عنوان یکی از قدیمی و معتبرترین سامانه های پیامکی شناخته می شود که شما مخاطبان عزیز می توانید با استفاده از لینک موجود در پایین همین صفحه به صورت رایگان در سامانه ثبت نام و از کلیه امکانات بدون پرداخت هزینه اولیه بهره مند شوید. پس از ثبت نام شما، کارشناسان پیام رسان در مدت کوتاهی جهت ارائه مشاوره های تبلیغاتی با شما تماس خواهند گرفت تا مطمئن شوند بهترین بهره را از امکانات سامانه خواهید برد.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود