ارسال پیامک متناظر
پیام رسان بلاگ امکانات پیام رسان آموزش ارسال پیامک متناظر در سامانه پیام رسان + فیلم آموزشی

آموزش ارسال پیامک متناظر در سامانه پیام رسان + فیلم آموزشی

نوشته ای از سمانه اسدی
انتشار در تاریخ 24 خرداد 1399

سامانه پیام رسان برای تفکیک بهترمحتوای پیامک ارسالی برای مخاطبان، این امکان را به کاربرهای خود داده تا بتوانند اقدام به ارسال پیامک متناظر کنند. ارسال پیامک متناظر در واقع نوعی ارسال گروهی است که در آن برای هر شماره متن مخصوص به آن ارسال می گردد.

یکی از قابلیت های سامانه پیامکی پیام رسان که با استفاده از آن قادر خواهید بود برای هر فرد متن مختص آن را بدون هیچ پارامتر و مولفه ای ارسال کنید، ارسال پیامک متناظر میباشد.

گاهی نیاز است تا به تعداد زیادی از مخاطبان پیامکی با متن متناسب با آن کاربر ارسال شود.
درواقع پیامک ارسالی به هر شخص با توجه به نوع رابطه‌ی کاری و زمینه‌ی خدمات متفاوت خواهد بود.

نحوه استفاده از ارسال پیامک متناظر

برای شروع ابتدا باید فایل نمونه را که یک فایل اکسل می‌باشد را دانلود نمایید. این فایل شامل دو ستون شماره  و متن پیام می‌باشد.
شماره‌ها و متن پیام‌های خود را مطابق نمونه در اکسل وارد نموده و فایل را ذخیره نمایید.

بعد از وارد کردن متن و شماره، فایل را ذخیره کنید. سپس از بخش ارسال پیامک متناظر همانند تصویر زیر، فایل خود را انتخاب و زمان و ساعت ارسال را مشخص نموده و ارسال خود را ثبت نمایید.

پس از ثبت درخواست ارسال پیامک متناظر، تمامی پیامک‌ها یکجا در زمان تعیین شده ارسال می‌شوند.
ارسال پیامک متناظر می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. ارسال پیامک یاد آوری اقساط، زمان تمدید، زمان جلسات و… تنها بخشی از کاربردهای این نوع ارسال است.

برای آموزش بهتر ثبت ارسال پیامک متناظر میتوانید از ویدیوی آموزشی زیر دیدن فرمایید.

ارسال پیامک متناظر چیست؟

همان طور که در ابتدا به آن پرداختیم،قابلت ارسال پیامک متناظر به این معنی است که خواهید توانست پیامک های مختص به هر فرد را بدون هیچ پارامتر و مولفه ای ارسال کنید.

یعنی به جای اینکه چندین پیامک تکی را با متن های متفاوت برای افراد مختلف ارسال کنید، خواهید توانست با یک ارسال به تمامی مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی خود را ارسال کنید.
مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:
    – کاربر گرامی آقای محمدی، 2 قسط از وام شما به مبلغ ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال پرداخت‌نشده است.لطفاً هرچه سریعتر جهت پرداخت به شعبه بانک مراجعه فرمایید.
    – بیمه‌گزار گرامی جناب آقای محمدی، بیمه شخص ثالث شما دوشنبه 1400/11/27 به اتمام می‌رسد.لطفاً نسبت به تمدید آن اقدام فرمایید.
    – کاربر گرامی جناب آقای محمدی، زمان تمدید اینترنت شما فرارسیده است. لطفاً نسبت به تمدید آن اقدام فرمایید.
سامانه پیامکی پیام رسان با اضافه کردن آیتم” ارسال متناظر”سعی در کاهش زمان ثبت ارسال نموده است به این صورت که کافی است یک فایل اکسل تهیه نمایید که شامل ستون شماره‌ها و متن‌های ارسالی می‌باشد و هر زمان که موعد ارسال پیامک باشد تنها با آپلود فایل اکسل مورد نظر می‌توانید پیامک‌ها را ارسال نمایید.
در واقع به جای صرف وقت برای ثبت چندین ارسال تکی، با انتخاب این نوع ارسال،پیامک‌های مد نظر شما در یک مرحله ارسال خواهد شد.

کاربرد ارسال متناظر پیامک

همانطور که گفتیم کاربر می تواند با استفاده از این امکان، به گروه شماره های از پیش تعیین شده ی خود، متن مخصوص به هر نفر را ارسال کند. برای مثال شما می تواند یک شرکت خدماتی را در نظر بگیرید که اشتراک های مدت دار خدماتی می دهد. حال این شرکت می خواهد تا زمان پایان اشتراک را به یک گروه از مشتریان خود اعلام کند اما این زمان برای هرکدام از آنها متفاوت است. کاربر سامانه می تواند با استفاده از ارسال متناظر، متن های از پیش تعیین شده را در فایل اکسل وارد کرده و تنها برای هر شخص تاریخ مربوط پایان اشتراک خودش را وارد کند و در نهایت اقدام به ارسال پیامک کند.

برای مشاوره های تخصصی بیشتر می توانید از طریق شماره های ذیل با همکاران ما در تماس باشید:

35102000 011 (خط ویژه – 10 خط)

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 2.8 / 5. تعداد رای : 4

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سمانه اسدی

سمانه اسدی

سمانه یا بهتره بگم قلب بزرگ و مهربونی که هیچوقت کینه و کدورتی توش راه نداره، به محض فارغ التحصیل شدنش در رشته ی عمران در سال 91 ،به تیم پیام رسان پیوست. بخاطر سوابق درخشانش، مدیر فروش و قلب شرکته. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث شده تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کار بهترین باشه. سمانه از جمله افرادی هست که رو دوستی باهاش خیلی میشه حساب کرد، حتی خارج از محیط کار. با وجود سمانه تو شرکت، گذر زمان اصلا معنا نداره. چون همیشه پرانرژی هست و این حس و حال مثبت رو به همکارنشم انتقال میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود