ارسال پیامک از طریق پترن چگونه است ؟
پیام رسان بلاگ امکانات پیام رسان آپدیت جدید: ارسال پیامک بر اساس پترن (ارسال سریع) +فیلم ساخت پترن پیامک

آپدیت جدید: ارسال پیامک بر اساس پترن (ارسال سریع) +فیلم ساخت پترن پیامک

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 24 بهمن 1401

ارسال پیامک از طریق پترن ، جدید ترین آپدیت وب سرویس ارسال پیامک است که به صورت رایگان در اختیار کاربران پنل اس ام اس پیام رسان قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت می توانید پیامک های خود را با سرعت بالا و بدون تاخیر برای کاربران خود ارسال کنید و یک تجربه ی کاربری لذت بخشی را رقم بزنید.

ارسال پیامک OTP از طریق پترن

ارسال پیامک OTP  یک روش آسان و پرطرفدار در احراز هویت کاربران هنگام ورود و یا ثبت نام است که از طریق کد یکبار مصرف انجام میشود. این روش که اخیرا رواج زیادی پیدا کرده است، با قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن قابل پیاده سازی است . با این امکان دیگر نیازی به خرید خط خدماتی نیست و پیامک های شما به شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته اند نیز ارسال می شود. 

کد تایید: 789805
فروشگاه دیجی کالا

احتمالا شما هم از این نمونه پیامک ها دریافت کردید . به این کد یکبار مصرف که تنها یکبار قابل استفاده است، OTP  همان One Time Password  گویند. اگر می خواهید شما هم از این قابلیت در ثبت نام و ورود سایت و نرم افزار خودتان استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم تا ادامه مقاله را با پیام رسان همراه باشید.

کد تایید OTP

پترن چیست و ارسال پیامک از طریق پترن چگونه است؟

پترن یا الگو ، یک قالب از پیش آماده شده برای متن پیامک های ارسالی شما است که ممکن است در طول روز بارها و بارها از آن استفاده کنید . اگر پیامک های ارسال شده خود را بررسی کنید ، اکثر پیام های شما از یک محتوای خاصی استفاده می کنند که فقط چند کلمه ی آن متفاوت است .

به عنوان مثال ممکن است روزانه چند پیامک تشکر از خرید، مشابه متن زیر از سایت فروشگاهی خودتان ارسال کنید :

مشتری گرامی، سفارش 34598# با موفقیت ثبت شد. از خرید شما سپاسگزاریم.
فروشگاه اینترنتی دیجیتال

در این پیامک مقدار شماره سفارش (یعنی 34598) همواره متغیر است ولی متن پیامک از همین الگو استفاده می کند. به این صورت که در ارسال های بعدی ، تنها عدد سفارش تغییر خواهد کرد ولی الگوی متن ارسالی یکسان است.
در نتیجه می توانید این متن را به عنوان  یک پترن در سامانه پیامکی ثبت کرده و از آن جهت ارسال پیامک از طریق پترن استفاده کنید.

ارسال پیامک از طریق پترن چه مزایایی دارد؟

  • ارسال آنی پیامک ( فوق سریع ! ) : وقتی شما یک پترن مخصوص تعریف کنید و از آن طریق پیامک های خود را ارسال کنید ، پیامک شما سریع تر ارسال میشود. در این روش سامانه پیامکی پیام رسان سریع ترین خط موجود در سامانه را در اختیار شما قرار می دهد تا پیامک شما بدون تاخیر ارسال شود.
  • ارسال به بلک لیست بدون نیاز به خرید خط خدماتی : مهم نیست که شما یک خط خدماتی داشته باشید یا خیر ، تنها با تعریف یک الگو ( پترن ) می توانید پیامک های خود را به دست مشترکین که پیامک های تبلیغاتی خود را بسته اند ارسال کنید.
    قبلا برای آنکه پیامک های خود را به بلک لیست مخابرات ارسال کنید باید یک خط خدماتی می خریدید و روند چند هفته ای خدماتی سازی آن را طی کنید، اما اکنون با استفاده از تعریف یک پترن می توانید در کمتر از 1 ساعت و بدون نیاز به خرید خط خدماتی پیامک های خود را ارسال کنید.

ارسال پیامک از پترن مناسب چه کسانی است؟

وبسایت ها ، نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی که از وب سرویس رایگان ارسال پیامک پیام رسان استفاده می کنند ، با تعریف پترن و ارسال پیامک از طریق آن می توانند از مزایای این روش که در بالاتر مطرح شده است، بهره مند شوند.

پیامک هایی از قبیل احراز هویت کاربران ، کد تایید شماره موبایل ، تغییر وضعیت سفارش محصول ، پیگیری مرسوله پستی ، اطلاع رسانی به کاربران سایت و … که جز پیامک تبلیغاتی به حساب نمی آیند ، قابل ارسال از طریق پترن هستند.

اگر شما هم می خواهید از این امکان جدید استفاده کنید ، از طریق آموزش زیر خواهید توانست تا سیستم ارسال پیامک از طریق پترن را در نرم افزار خود پیاده سازی کنید .

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

چگونگی ارسال پیامک از طریق پترن

برای ارسال پیامک بر اساس پترن ، اولین قدم ایجاد قالب در پنل پیامکی است . برای ایجاد قالب باید از طریق منوی ارسال پیامک از طریق پترن وارد بخش افزودن قالب شوید .

در این قسمت باید کلید قالب و محتوای پیام متنی را تکمیل نمایید . کلید قالب همان شناسه ای است که می توانید پترن خود را فراخوانی کنید. در محتوای متنی، شما می توانید شما تا 3 متغیر، با علامت های {1} و {2} و {3} تعریف کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که حتما نام سایت خود را در انتهای پیامک خود بنویسید.

پس از آنکه قالب خود را ایجاد کردید، وضعیت قالب شما در حالت “در انتظار تایید ” قرار می گیرد. پروسه ی تایید پترن (قالب) در ساعات اداری تا 1 ساعت زمان می برد. پس از آنکه وضعیت قالب شما به ” تایید شده ” تبدیل شد، می توانید از این قالب در کدهای برنامه نویسی و یا افزونه های وردپرسی سایت خود استفاده نمایید .

ارسال پیامک بر اساس پترن با افزونه های وردپرسی

افزونه های مختلف وردپرسی از جمله دیجیتس ، ووکامرس و گرویتی فرم و … وجود دارند که از قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن پشتیبانی می کنند. برای استفاده از این امکان جدید پیام رسان ، فقط کافی است تا قالب پترن خود را در سامانه پیامکی پیام رسان تعریف کنید و سپس در بخش تنظیمات پیامکی پلاگین از آن ها استفاده کنید.

برنامه نویسی و پیاده سازی

ارسال بر اساس پترن از طریق برنامه نویسی

اگر سایت یا نرم افزار شما برنامه نویسی شده است ، شما می توانید از نمونه کد های آماده سامانه پیامکی پیام رسان استفاده کنید تا پیامک های خود را از طریق روش ارسال بر اساس پترن ارسال کنید.

نمونه کد ارسال بر اساس پترن با PHP

نمونه کد ارسال بر اساس پترن  با C#

نمونه کد ارسال بر اساس پترن با Node JS

برای تغییر روش ارسال پیامک خود به روش پترن ( الگو) می توانید از مستندات برنامه نویسی ارسال پیامک از پترن استفاده کنید . ما در این فایل متدهای وب سرویس جدید پیام رسان و لیست خطاهای جدید را تهیه کرده ایم که برنامه نویسان می توانند با استفاده از این داکیومنت ، قابلیت ارسال از پترن را پیاده سازی کنند.

لینک Github

دانلود مستندات برنامه نویسی

لینک مستندات برنامه نویسی

جمع بندی

در جدید ترین آپدیت سامانه پیامکی پیام رسان ( آپدیت بهمن 1401 ) ، نسخه جدیدی از وب سرویس ارسال پیامک پیام رسان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته که آن ها را قادر می سازد تا با تعریف یک قالب اختصاصی ، پیامک های خود را با سرعت بیشتر ارسال کنند و تجربه لذت بخشی را برای خود و کاربران خودشان رقم بزنند.

جهت ثبت نام رایگان و دریافت پنل اس ام اس رایگان پیام رسان می توانید عدد 111 را به 500040075 پیامک کنید. همچنین کارشناسان سامانه پیام رسان همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس 91012767 - 021 تماس حاصل فرمایید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.8 / 5. تعداد رای : 47

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

14 کامنت

  1. محمد عزیزی

    1 اسفند 1401

    سلام به تیم حرفه ای پیام رسان خیلی وقته منتظر قابلیت otp توی پیام رسان بودم . خیلی ممنون

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      1 اسفند 1401

      سلام جناب عزیزی بله ، قابلیت OTP یکی از کاربردی ترین امکانات برای سایت ها و نرم افزار هست که توی قابلیت ارسال پیامک از طریق پترن پشتیبانی میشه .

  2. مجتبی حسینی

    1 اسفند 1401

    درود وقت بخیر آیا پیامک تبلیغاتی هم میتوان از پترن ارسال نمود ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      1 اسفند 1401

      سلام آقای حسینی وقت شماهم بخیر باشه ارسال پیماک از طریق پترن از طریق وب سرویس پیامکی امکان پذیر هست قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی نداره .

  3. Alimohammadi.SH

    1 اسفند 1401

    لطفا نمونه کد php برای ارسال پیامک از طریق پترن از وردپرس بدید!

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      1 اسفند 1401

      نمونه کد php برای ارسال پیامک بر اساس پترن رو می تونید از طریق این لینک دانلود کنید.

  4. موسوی

    11 اسفند 1401

    سلام این روش ارسال پیامک پترنی محدودیت یا سقف خاصی ندارع ؟ اگر داره سقفش چند تاست؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      11 اسفند 1401

      سلام جناب موسوی خیرمحدودیتی ندارد .

  5. رضا

    11 اسفند 1401

    ببخشید فرق ارسال پیامک از طریق پترن با OTP چیه؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      11 اسفند 1401

      ارسال پیامک از طریق پترن برای پیامک هایی که متن آن ها از یک قالب خاص و تکراری استفاده میکنه کاربرد داره که یکی از انوع آن ارسال OTP است . OTP اختصاصا برای احراز و تایید شماره موبایل افراد کاربرد داره .

  6. سامان

    28 اسفند 1401

    سلام برای نرم افزار هلو چطوری استفاده میشه

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      5 فروردین 1402

      سلام برای اتصال نرم افزار هلو به سامانه پیامکی ما ، باید یکسری تنظیمات را در نرم افزار هلو فعال کنید. پیشنهاد میکنیم تا مقاله اتصال پنل اس ام اس به نرم افزار حسابداری را مطالعه بفرمایید. در صورت نیاز میتونید با شماره 02174912 تماس بگیرید . کارشناسان ما شمارو راهنمایی خواهند کرد.

  7. فروغ حسنی

    30 خرداد 1402

    سلام وخسته نباشید به تیم پیام رسان من یه سایت ووکامرسی برای فروشگاه لباس دارم. میتونم برای ارسال کد تخفیف از ارسال پترن استفاده کنم؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      3 تیر 1402

      سلام . سلامت باشید بله ، فقط کافیه تا در پنل پیامکی خودتان یک قالب جدید اضافه کنید . پس از تایید قالب ساخته شده ، شما قادر هستید تا با افزونه پیامک ووکامرس ، فروشگاه ووکامرسی خود را به پنل اس ام اس پیام رسان متصل کنید . با اینکار شما می توانید پیامک های مختلفی را برای گروه ها مختلفی از مشتریان خود بفرستید . مثلا می توانید تعیین کنید تا پس از تکمی خرید ، یک کد تخفیف برای مشتری ارسال شود .

ثبت نام ورود