وفاداری به برند
پیام رسان بلاگ آموزشی چرا برخی افراد نسبت به یک برند وفادار می شوند؟

چرا برخی افراد نسبت به یک برند وفادار می شوند؟

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 16 دی 1402
دسته بندی: آموزشی

تا الان شده مشتریان برای خرید از برند شما لحظه شماری کنند؟ اگر اینطور است قطعا برند شما برنده بازار است. وفاداری به برند هدف هر محصول یا شرکتی ست که دارای علامت تجاری ویژه ای می باشد و بزرگترین موفقیتی که کسب و کار می تواند داشته باشد بازگشت دوباره مشتری برای خرید است.

وقتی مشتری در قفسه های محصول اولویت و ترجیح را برای یک برند ویژه می داند وفاداری به برند محسوب می گردد؛ اما اینکه وفاداری به برند بر کسب و کار چه تاثیری دارد و چرا برخی افراد نسبت به یک برند وفاداری می مانند سوالی ست که برای خیلی از کسب و کارها مطرح است.

در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر جواب دادن به این سوال ها، تکنیک و مولفه های وفاداری به برند را برای شما توضیح دهیم تا شما در مسیر کسب و کار خود برای وفادار کردن مشتریان به برند خود موفق عمل کنید.

وفاداری به برند

وفاداری به برند چیست؟

وفاداری به برند به این معنی ست که مشتری به محصولات و خدمات یک برند خاص علاقه و تعهد دارد و برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات آن برند را انتخاب می کند حتی با وجود محصولات مشابه با کیفیت بالا و برندهای دیگر برند شما را انتخاب می کند.

این مشتریان وفادار به برند، بالاترین سطح را برای کسب و کارها دارند و صرف بیشترین هزینه برای آنها بسیار ارزشمند می باشد.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

مولفه های وفاداری به برند

عوامل بسیاری در ایجاد وفاداری به برند تاثیر دارند که در این قسمت برخی از مولفه های وفاداری به برند در کسب و کار را به وجود می آورند را برای شما مطرح می کنیم.

  1. رضایت مشتری از محصولات و خدماتی که کسب و کار ارائه می دهند موجب ایجاد وفاداری به برند خواهد شد.
  2. اعتماد به یک برند موجب می شود تا مشتری به آن وفادار بماند، بنابراین کسب و کارها برای ایجاد اعتمادسازی اولیه برای وفاداری مشتریان نسبت به خودشان باید تلاش کنند.
  3. تجربه خوب و مثبت از خرید عامل دیگری ست که بر وفاداری به برند تاثیر می گذارد این تجربه باعث می شود تا مشتری تجربه خوبی از آن برند داشته باشد و در آینده نزدیک دوباره از آن برند خرید کند.
  4. کیفیت محصولات و خدماتی که کسب و کار ارائه می دهند در وفاداری به برند از سمت مشتری تاثیر بسیاری دارد.
  5. محصول و نیاز مشتری با هم تناسب داشته باشند. چرا که برآورده کردن نیاز مشتری موجب وفاداری به برند کسب و کار شما خواهد شد.
  6. از دیگر مولفه های وفاداری به برند شخصیت و ارتباطات برند ، ارزش و شهرت برند می باشد.
  7. یکی از مهم ترین مولفه های وفاداری به برند کیفیت کالاست . هر چند ک قیمت عامل مهمی برا وفاداری به برند است؛ اما کیفیت خدمات و محصولاتی که ارائه می شود بیشتر موجب جلب رضایت مشتری خواهد شد به طوری که حتی حاضر است قیمت بالاتری پرداخت کند.
مولفه های وفاداری به برند

مشتری وفادار چه تاثیری بر برند کسب و کار شما دارد؟

وفاداری به برند باعث می شود تا مشتری چشم بسته و بدون شک و تردید از محصولات و خدمات شما خریداری کند. مشتری وفاداری به برند شما با یاد کردن از محصولات و کالاهای شما به تبلیغات شما می پردازند و چه چیزی بهتر از این در کسب و کار به شما کمک می کند تا از رقیبانتان در بازار بالاتر باشید. در اینجا برخی از مهم ترین تاثیراتی که وفاداری به برند مشتری در کسب و کار و برند شمادارد را مطرح می کنیم.

کاهش ریسک برای تولید محصول جدید

وقتی روی مشتریان وفادار به برند خود مطمئن باشید بدون ریسک محصولات جدید را توسعه می دهید؛ چرا که مطمئن هستید مشتریان وفادار به برند شما خریداران هستند و نمی گذارند محصول شما باقی بماند.

کاهش ریسک ورشکسته شدن

وقتی مشتریان وفادار به برند شما همیشه آماده خرید کردن از شما هستند، این نشان می دهد حداقل درآمد را در کسب و کار خود دارید و همین موضوع خطر ورشکستگی را از برند شما کاهش می دهد.

کمک به برندسازی

مشتریان وفادار با بیان تجربه خوب از خرید محصولات شما به تبلیغ زبانی یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی می پردازند که هیچ تبلیغی به این اندازه برای تبلیغات موثر نیست که مشتری به تبلیغ برند شما بپردازد.

افزایش ارزش برند

ارزش یک برند و یک کسب و کار به مشتری وفادار آن بستگی دارد برای همین به مشتری وفادار به عنوان سرمایه توجه کنید و برای حفظ آن تلاش کنید.

کاهش هزینه تبلیغات

هزینه تبلیغات برای هر محصول و خرید آن بسیار گران و هزینه بر است تبلیغات برای نگه داشتن مشتری قدیمی هزینه کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. شما می توانید با استفاده از تبلیغات پیامکی با هر بار محصول جدید یا خبر اطلاعی آن را بخ مشتریان وفادار خود با هزینه های مقرون به صرفه و ارزان به صورت انبوه پیامک کنید؛ اما تبلیغات برای جذب مشتری جدید با روش های پرهزینه تبلیغات بسیار گرانتر است. این مشتریان وفادارتان هستند که شما را به دیگران معرفی و تبلیغ می کنند.

مولفه های وفاداری به برند

راه های افزایش وفاداری به برند

راه ها و تکنیک های بسیاری برای ایجاد وفاداری به برند در کسب و کارها وجود دارد تا مشتری با وجود محصولات با کیفیت بسیار محصولات و خدمات شما را برای خرید ترجیح دهد. در این قسمت برخی از راه های افزایش وفاداری به برند را برای شما معرفی می کنیم.

  • خدمات پشتیبانی به مشتری سریع و در دسترس باشد.
  • برای مشتریان وفادار خود تخفیف و هدیه قرار دهید.
  • برای بازخوردهای مشتریان ارزش قائل شوید.
  • خواسته ها و نیازهای مشتریان خود را درک کنید.
  • محصولاتی که نسبت به رقبا مزیت دارد ارائه دهید.
  • ارتباط قوی و صمیمانه با مشتری برقرار کنید.
  • با ایجاد باشگاه مشتریان با مشتریان خود به طور مداوم در ارتباط باشید.
  • گروه سازی کنید عضویت در گروه را یک امتیاز برای خرید از برند حساب کنید.
  • با برنامه های ارتباط با مشتری، ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید.

در راهکار، برنامه های ارتباطی شما می توانید با خرید پنل پیامک و ارسال پیامک های یادآوری ، مناسبتی و زماندار به صورت انبوه با مشتریان وفادار به برند خود در ارتباط باشید و برای حفظ آنها تلاش کنید. همچنین با ارسال پیام های تشکر بعد خرید می توانید به مشتریان خود نشان دهید چقدر برای شما ارزشمند هستند.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کدام برندها بیشترین وفادار به برند خود را دارند؟

طبق آمار جهانی لیستی از برندهایی که سطح بالایی از وفاداری به برند را از سمت مخاطبان و مشتریان خود دارند ارائه داده است که در اینجا برخی از این برندها را برای شما نام می بریم.

  • گوگل
  • آمازون
  • اپل
  • سامسونگ و…
وفاداری به برند

کلام آخر

در این مقاله مولفه ها و راه های افزایش وفاداری به برند را برای شما مطرح کردیم. پس سعی کنید به برندهایی که به آنها وفادار هستید یا در جامعه افراد زیادی به آنها وفادار هستند فکر کنید، سپس متوجه می شوید محصولات و خدماتی که ارائه می دهند با بهترین و بالاترین کیفیت می باشد.

برقراری ارتباط با مشتری لازمه وفادار کردن مشتری به کسب و کار و برند شما ست. یکی از راه های ارتباط با مشتری ارسال پیامک های اطلاع رسانی و تبلیغاتی برای مشتریان است شما می توانید با دسترسی به سامانه های پیامکی و با قابلیت های مختلفی که در اختیار شما قرار می گیرد به ارسال پیامک و ارتباط با مشتری برند خود بپردازید.

سامانه پیامکی پیام رسان یکی از بهترین پنل اس ام اس هاست که با سال ها تجربه در حوزه ارسال پیامک و ارتباط با مشتری فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پنل پیامک پیام رسان می توانید با شمار 91012767 - 021 تماس بگیرید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.7 / 5. تعداد رای : 19

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود