پیام رسان بلاگ آموزشی نحوه ارتباط با مشتری بی ادب؛ چگونه با آن ها برخورد کنیم؟

نحوه ارتباط با مشتری بی ادب؛ چگونه با آن ها برخورد کنیم؟

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 25 آذر 1402
دسته بندی: آموزشی

در همه گروه های شغلی در کنار مشتری های خوب و راضی مشتری های ناراضی و بی ادب هم هستند که حتما شما یا همکارانتان با آنها برخورد داشتید. ارتباط با مشتری بی ادب و عصبی یکی از مهارت های لازم هر کسب و کار است؛ چرا که ارتباط با مشتری راضی و باادب کار ساده ای ست و هنر اصلی، نحوه برخورد با مشتری بی ادب می باشد تا به حفظ مشتری بیشتر بپردازید.

اگر شما در فروش محصولات و خدمات خود با مشتری بی ادب برخورد کردید و اطلاعی از نحوه برخورد با مشتری بی ادب ندارید می توانید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با راهکارها و روش های ارتباط با مشتری بی ادب آگاه سازیم، تا در صورت برخورد با مشتری ناراضی از نحوه برخورد با مشتری بی ادب مطلع باشید و به خوبی این شرایط را کنترل کنید.

برخورد با مشتری بی ادب

نکاتی برای برخورد با مشتری بی ادب

مشتری ها ممکن است با دلایل مختلفی مانند نادیده گرفتن ارزش های اجتماعی و تربیت، دلایلی شخصی، نارضایتی یا بی ادبی در کار با مشتری، رفتار بی ادبانه ای از خود بروز دهد که برخی از آنها رفتار خود را قبول دارند و عذرخواهی می کنند و برخی دیگر نه.

وظیفه شما به عنوان صاحب کسب و کار این است تا نحوه ارتباط با مشتری بی ادب برای ارائه خدمت به مشتری اطلاع داشته باشید و در صورت مواجه شدن با مشتری بی ادب با نحوه درست برخورد با مشتری بی ادب موقعیت را کنترل کنید.

این رفتار و ارتباط با مشتری بی ادب است که بین مشتری راضی و مشتری از دست رفته تفاوت ایجاد می کند. در ادامه نکاتی برای برخورد با مشتری بی ادب را برای شما مطرح می کنیم تا در صورت مواجه با همچین شرایطی و ارتباط با مشتری بی ادب بهترین راهکار را برای حفظ ارتباط یا حفظ برند کسب و کار خود انتخاب کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

نوع و میزان رفتار مشتری را بسنجید

برای ارتباط با مشتری بی ادب باید رفتار و برخورد او را بسنجید که تا چه حد این رفتار بد بود. به اینکه آیا این رفتار تحقیر آمیز بود یا توهین آمیز؟ باید با کمی تامل و فرصت به آن رفتار فکر کنید و سریع واکنش نشان ندهید و با تلنگری که اگر جای او بودید چقدر رفتار شما بد بود و چطور با شما رفتار می شد بهتر بود؟

شاید واقعا منظور بدی نداشته و فقط با بیان بدی مطرح کرده است. شما باید با سنجیدین رفتار مشتری بهترین برخورد با مشتری بی ادب را داشته باشید تا بعد گذر زمان فرد متوجه رفتار خود شود و در اکثر مواقع همین موجب علاقه بیشتر مشتری به کسب و کار یا محصول شما خواهد شد.

همدلی و صبر کنید

بهترین ارتباط با مشتری بی ادب صبر و همدلی کردن است؛ چرا که مشتری ممکن است به دلایل مختلفی رفتار بی ادبانه ای ازخود نشان دهد اگر دلیل بی ادبی را می دانید با همدلی از ناراحتی او بپرسید و با شناسایی مشکل آن را برطرف کنید.

اگر اطلاعی از نحوه رفتار بی ادبانه او ندارید برای برخورد با مشتری بی ادب می توانید در ذهنتان تا 10 بشمارید و با لبخندی کوتاه به حرفای او گوش دهید و موقعیت بد را به موقعیت عادی برای خود تبدیل کنید تا فرد آرام شود.

ارتباط با مشتری بی ادب

رفتار خودتان را مدیریت کنید

سعی کنید در نحوه پیگیری مشتری بی ادب اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید و موقعیت را درک کنید ، بزرگ منش و خوش بین باشید، متبسم و خوش اخلاق باشید.

راه حل به مشتری ارائه دهید

وقتی متوجه مشکل رفتار بی ادبانه مشتری شدید برای ارتباط با مشتری بی ادب راه حل هایی برای مشکل ارائه دهید یا از او راه حل هایی برای برطرف شدن مشکل بپرسید.

از مشتری عذر خواهی کنید

برای برخورد با مشتری بی ادب چه مشکل از شما باشد یا از مشتری بی ادب شما همیشه باید عذرخواهی کنید و با این عمل به مشتری نشان دهید از اینکه تجربه خوبی از محصول و خدمات آنها نداشتید احساس خوبی ندارید.

البته در صورتی که اشتباهی نداشتید مجبور به عذرخواهی نیستید تا به مشکلی که از شما نبوده اعتراف کرده باشید. شما می توانید با بیان محترمانه بجای جمله عذرخواهی “بابت اشتباه عذرخواهی میکنیم” می توانید بگویید “بابت تجربه ناخوشایندی که از محصول و خدمات ما داشتید متاسفیم”.

برخورد با مشتری بی ادب

خونسردی خود را در برخورد با مشتری بی ادب حفظ کنید

در برخورد با مشتری بی ادب باید سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید و وارد بازی جدال با مشتری نشوید و از راه حل هایی که در بالا مطرح شده برای ارام کردن و ارتباط با مشتری بی ادب استفاده کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که به شما در برخورد با مشتری بی ادب کمک می کند را مطرح کنیم تا در ارتباط با مشتری بی ادب بهترین راهکار را انتخاب کنید.

در هر صورت باید بدانید که ما خودمان نیز در ایجاد رفتار بی ادبانه یا رفتاری با ادبانه نقش مهمی داریم و زمینه را برای ایجاد یک مشتری بی ادب ایجاد نکنید.

در آخر شما می توانید با ارسال پیامک تبلیغاتی از نارضایتی و تجربه ناخوشایند فرد از خرید، محصول و خدماتتان عذرخواهی کنید یا پیشنهاد ویژه برای برطرف کردن این مشکل برای مشتری ارائه دهید.
برای ارتباط با مشتری بی ادب و ارسال پیامک به او می توانید با خرید سامانه پیامکی پیام رسان به پنل اس ام اس برای ارسال پیامک دسترسی پیدا کنید و با استفاده از امکانات فراوان پیامک را برای افراد ارسال کنید.

سامانه پیامکی پیام رسان با تیم پشتیبانی قوی به صورت آنلاین و تلفنی با شماره 91012767 - 021 آماده ارائه خدمت به شماست.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.6 / 5. تعداد رای : 20

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود