رنگ سازمانی
پیام رسان بلاگ آموزشی رنگ سازمانی چیست؟ بررسی نکات مهم و پیشنهاد رنگ سازمانی

رنگ سازمانی چیست؟ بررسی نکات مهم و پیشنهاد رنگ سازمانی

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 28 آبان 1402
دسته بندی: آموزشی

رنگ ها یکی از عنصرهای اصلی و روح بخش زندگی هستند. رنگ سازمانی هم در برندسازی کسب و کار شما نقش قابل توجهی دارد. انتخاب رنگ سازمانی صحیح در فروش و رونق کسب و کار شما تاثیر فراوانی دارند؛ زیرا که مهم ترین بخشی ست که مشتری را در نگاه اول جذب می کند.

توجه و تاکید بیش از اندازه برای رنگ سازمانی که مربوط به برندست به دلیل تاثیر بسزایی که رنگ بر احساس و ذهن مشتری دارد، می باشد و به نوعی بازاریابی برای برند کسب و کار شما محسوب می گردد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با تعریفی که از پالت رنگ سازمانی و معنای هر رنگ سازمانی و معرفی ابزاری برای انتخاب رنگ سازمانی به شما در مسیر پیشرفت و افزایش فروش کسب و کارتان از طریق رنگ سازمانی راهنمایی کنیم.

انتخاب رنگ سازمانی

رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی به نوعی رنگ برند کسب و کار شماست. انتخاب رنگ سازمانی بر اساس اصول و قوانین موجب جذب مخاطب بیشتر و پیشرفت و رونق در کسب و کار و برند شما می شود. انتخاب رنگ سازمانی نادرست این موفقیت و جذب مخاطب را برای کسب و کارتان با شکست مواجه خواهد کرد.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

نکات مهم انتخاب رنگ سازمانی

انتخاب پالت رنگ سازمانی درست در موفقیت برند شما تاثیر بسزایی دارد، برای همین در انتخاب رنگ سازمانی باید به این نکات دقت کنید، تا بهترین پالت رنگ سازمانی را برای برندتان که موجب جذب مخاطب بیشتری گردد انتخاب کنید.

  1. باید رنگ سازمانی را متناسب با شرایط سنی مشتریان و مخاطبان خود انتخاب کنید. مثلا رنگ های شاد برای کودکان بیشتر جذب کننده است تا رنگ های خنثی
  2. جنسیت مخاطبینتان نیز در انتخاب رنگ سازمانی بسیار موثر است.
  3. حوزه کاری که فعالیت دارید، نیز از نکاتی مهمی در انتخاب رنگ سازمانی ست. مثلا برای حوزه محیط زیست و جنگلبانی رنگ سازمانی سبز مناسب است یا برای کارهای حقوقی و مالی رنگ های خنثی و تیره جذابیت بیشتری دارد.
  4. ارزش سازمان عامل دیگری برای انتخاب رنگ سازمانی ست. مثلا مرکزی که حس اعتماد و آرامش برای مخاطبان ایجاد می کند بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنند.

شما می توانید با ترکیب دو یا چند رنگ برای ایجاد رنگ سازمانی برند خود استفاده کنید.+

پالت رنگ سازمانی

معرفی ابزار برای انتخاب پالت رنگ سازمانی

با پیشرفت تکنولوژی و برنامه و ابزارهای مختلف ابزارهایی با گسترش فضای آنلاین موجود هستند. این ابزارها با ارائه پالت رنگ سازمانی، که مجموعه ای از رنگ های مناسب برای انتخاب رنگ سازمانی هستند به شما در انتخاب رنگ سازمانی مناسب برند شما کمک می کنند.

در این قسمت لیستی از ابزارهای پالت رنگ را که به شما در انتخاب رنگ سازمانی کمک می کند ارائه می دهیم.

  • Coolors
  • BrandColors
  • Colormind
  • Color Hunt
  • Color Designer
  • Open Color
  • Paletton
  • HTML Color Codes
  • Canva Palette Generator
  • Adobe Color Wheel
  • Adobe Color CC
  • Khroma
  • ColorSpace

این پالت های رنگ با ویژگی های زیر به شما در انتخاب رنگ سازمانی کمک می کنند تا متناسب با شرایط کاری و سن و جنسیت مخاطبان خود بهترین رنگ را از پالت رنگ سازمانی انتخاب کنید.

  • رابط کاربری آسان
  • طیف گسترده از رنگ ها
  • ایجاد پالت رنگ سازمانی با الهام از کدها و تصاویر
  • ذخیره و اشتراک گذاری پالت رنگ سازمانی در فرمت های مختلف
  • فیلتر کردن پالت ها بر اساس اندازه و سبک و رنگ
  • اشتراک گذاری پالت رنگ سازمانی با دیگران و …

هر رنگ سازمانی به چه معناست؟

انتخاب رنگ سازمانی مناسب برای برند موجب موفقیت در کسب و کار و بالعکس انتخاب رنگ سازمانی نامناسب موجب شکست خواهد شد. در این قسمت معنای هر رنگ سازمانی را برای انتخاب رنگ سازمانی درست تعریف می کنیم تا در پالت رنگ سازمانی بهترین و مناسب ترین رنگ سازمانی را برای برند و کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

رنگ آبی در پالت رنگ سازمانی

رنگ آبی که به رنگ دریا و آسمان است نشانه اعتماد و اطیمنان و تجربه و ایمان است که در صنعت های آب معدنی و هواپیمایی بیشتر استفاده را دارد و استفاده از این رنگ در برند محصولات غذایی و آشپزخانه تجربه خوبی نخواهد داشت.

رنگ سازمانی آبی

رنگ زرد در پالت رنگ سازمانی

رنگ زرد حس خوش بینی و امید را برای مخاطب ایجاد می کند و موجب انرژی بالا و خلاقیت و تمرکز می شود. استفاده از این رنگ سازمانی در کسب و کار لوازم تحریر و یا لوازم دانش آموزان و دانشجویان بسیار عالی ست.

رنگ سازمانی زرد

رنگ قرمز در پالت رنگ سازمانی

این رنگ سازمانی رنگی برای جلب توجه ست و موجب شور اشتیاق در فرد می شود و بیشترین استفاده را برای رستوران ها و اسباب بازی فروشی ها و هلال احمر دارد که موجب تحریک اشتها و جلب توجه خواهد شد.

رنگ سازمانی قرمز

رنگ سبز در پالت رنگ سازمانی

رنگ سازمانی سبز نشانه آرامش و طبیعت و امید و امنیت و پایداریست. این رنگ سازمانی برای سازمان هایی که محصولات و خدمات مرتبط به سلامتی دارند مانند شرکت های دارویی یا بهداشتی بسیار کارآمد است.

رنگ سازمانی سبز

رنگ نارنجی در پالت رنگ سازمانی

رنگ نارجی یکی از رنگ های گرم است که انگیزه و موفقیت را در فرد ایجاد می کنند و از ترکیب رنگ های زرد و قرمز شکل می گیرد و برای کسب و کارها و برندهایی که می خواهند ارتباط صمیمانه برقرار کنند رنگ سازمانی مناسبی ست.

رنگ سازمانی نارنجی

رنگ بنفش در پالت رنگ سازمانی

این رنگ نشانه جاه طلبی ، خلاقیت و لوکس بودن است و مورد علاقه کودکان . این رنگ سازمانی برای بسته بندی محصولاتی که کودکان و بانوان مرتبط است استفاده می شود.

رنگ سازمانی بنفش

رنگ سیاه در پالت رنگ سازمانی

رنگ سیاه نشانه قدرت ، توانایی و اعتبار است مانند لوگوهایی مانند آدیداس ، شنل ، کارتر ، بنز ، پوما و.. که از رنگ سفید و نوشته سیاه شکل گرفته اند. این رنگ در ترکیب با رنگهای دیگر معنی متفاوتی می دهد.

رنگ سازمانی سیاه

رنگ سفید در پالت رنگ سازمانی

رنگ سفید امنیت و موفقیت و سادگی را نشان می دهد و نشانه اخلاص و پاکی ست که در برند مراکز بیمارستانی و دارویی و بهداشتی بیشترین استفاده را دارد. ترکیب رنگ سفید با مشکی حس قدرت و تعادل را به همراه دارد.

رنگ سازمانی سفید

رنگ صورتی در پالت رنگ سازمانی

این رنگ در پالت رنگ سازمانی نشان از لطافت و صلح دارد و بیشتر برای محصولاتی که با خانم ها مرتبط است استفاده می شود.

رنگ سازمانی صورتی

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

اگر تا اخر مقاله با ما همراه بودید دیگر می دانید رنگ سازمانی چیست و چه اهمیتی در موفقیت و پیشرفت برند و کسب و کار شما دارد.

بنابراین با موارد مطرح شده به راحتی می توانید پالت رنگ سازمانی مناسب را متناسب با شرایط کسب و کار و برند خود انتخاب کنید و در افزایش فروش و رونق برند کسب و کار خود تاثیرگذار عمل کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.6 / 5. تعداد رای : 18

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود