نقطه تماس مشتری
پیام رسان بلاگ آموزشی نقطه تماس مشتری با برند چیست؟ + مهم ترین نقاط تاچ پوینت برند

نقطه تماس مشتری با برند چیست؟ + مهم ترین نقاط تاچ پوینت برند

نوشته ای از سپیده دادخواه
انتشار در تاریخ 27 دی 1402
دسته بندی: آموزشی

نقطه تماس مشتری به‌‌ معنای کلیه تعاملات مشتری با بازاریابان است، که شامل تلاش‌های بازاریابی، فرآیند خرید و خدمات پس از فروش است. این موارد عوامل های پشت پرده هستند که در ایجاد تجربه لذتبخش مشتری و مخاطب در کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار می باشند.

تماس مشتری با برند باید موجب رضایت مشتری گردد تا این تعاملات و ارتباطات بین مشتری و کسب و کار حفظ شود. تقویت تاچ پوینت مشتری، موجب می شود تا مشتری که هسته اصلی کسب و کار است به شما اعتماد کند؛ چرا که شما مشکلاتشان را حل می کنید.

حال در این مقاله همراه ما باشید تا با شناخت از نقطه تماس مشتری با برند و معرفی مهم ترین نقاط تاچ پوینت برند بدانید که چطور نقطه تماس مشتری را مدیریت کنید.

نقطه تماس مشتری

نقطه تماس مشتری چیست؟

نقطه تماس مشتری به تعاملات و ارتباطاتی اشاره دارد که بین یک شرکت و مشتریان آن در خرید اتفاق می افتد.

این تعاملات شامل استفاده از دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل یا لپ‌تاپ، از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی از جمله ایمیل، تلفن، چت زنده، ارسال پیامک تبلیغاتی و حتی رسانه‌های اجتماعی، و همچنین اقدامات انجام شده توسط مشتریان نظیر پر کردن فرم‌ها و مطالعه مطالب بلاگ می‌شود. تمام این لحظات تعاملی نقش مهمی در ایجاد تجربه مشتری ایفا می‌کنند.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

اهمیت نقطه تماس مشتری در چیست؟

نقطه تماس مشتری، عنصر بسیار مهمی در موفقیت کسب و کارهاست. اهمیت تماس مشتری با برند در چند زمینه اساسی قابل تأکید است:

1. تجربه مشتری

نقطه تماس مشتری با برند تعیین‌کننده تجربه اصلی هر مشتری در ارتباط با یک کسب‌وکار هستند. از لحظه اولین تعامل تا پس از فروش، هر لحظه تجربه مشتری را شکل می‌دهد. تجربه مثبت مشتری به ساخت یک ارتباط مثبت و دائمی منجر می‌شود.

2. افزایش رضایت مشتری

شناسایی و بهبود نقطه تماس مشتری به افزایش رضایت مشتریان کمک می‌کند. تدابیر اندیشمندانه در این حوزه باعث ارتقاء وفاداری مشتریان شده و به کسب‌وکار کمک می‌کند تا بازار خود را حفظ و توسعه دهد.

3. تأثیر بر تصویر برند

تاچ پوینت برند تأثیر مستقیم بر تصویر برند دارند. تجربیات مثبت در نقطه تماس مشتری با برند می‌تواند به تقویت شهرت و اعتبار برند کمک کرده و در نتیجه، جذب مشتریان جدید را تسهیل نمایند.

4. بهبود فرآیندها

شناخت دقیق از نقطه تماس مشتری به کسب‌وکار این امکان را می‌دهد که فرآیندها و خدمات خود را بهبود بخشد. این بهینه‌سازی‌ها می‌توانند به افزایش کارایی، کاهش مشکلات، و ارتقاء کلانترین تجربه مشتری کمک کنند.

تماس مشتری با برند

مهم ترین نقاط برند تاچ پوینت

نقاط تاچ پوینت برند، مکان های ارتباطی هستند که مشتری با یک برند در تعامل قرار می‌گیرد و تجربه ارتباطی او را تعیین می‌کند. شناخت و بهینه‌سازی این نقاط از اهمیت بالایی برخوردار است و به بهبود تماس مشتری با برند بسیار کمک می کند. در زیر، به برخی از مهم‌ ترین نقاط تاچ پوینت برند اشاره می ‌شود:

وب‌سایت و وبلاگ

وب‌سایت و وبلاگ یکی از نقطه تماس مشتری محسوب می شود و محلی ست که مهم ترین اطلاعات کسب ‌و کار شما قرار می گیرد. این دو عنصر، پایگاه اصلی کسب ‌و کار شما هستند.

همچنین می توانید وبسایت خود را از طریق وب سرویس پیامکی به پیام رسان متصل کنید تا به قابلیت ارسال پیامک مجهز شوید.

ویترین و طراحی داخلی مغازه

اگر شما یک کسب‌ و کار سنتی دارید، ویترین فروشگاه و طراحی داخلی آن، همانند وب‌ سایت، نقطه مهمی برای برقراری ارتباط با مشتریان یا تاچ پوینت برند شماست. ایجاد یک فضای جذاب برای مشتریان که از آن استقبال کنند، اهداف برند شما را تقویت می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌ های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای ضروری در جذب و نقطه تماس مشتری در دنیای امروز کسب‌ و کارها اهمیت بالایی دارند. پس برای تقویت شبکه اجتماعی خودتان باید از نوشتن بیوگرافی، عکس های استوک، ایجاد لینک منابع، گرافیک با کیفیت بالا و ایجاد یه برنامه بازاریابی غافل نشوید.

تبلیغات، پوستر و اشانتیون

تبلیغات نقش بسیار مهمی در بازاریابی کسب‌وکارها دارند و در تماس مشتری با برند بسیار موثر است. به معرفی بهتر به افراد و افزایش فروش منجر شوند. اگر از تبلیغات تلویزیونی، پوستر یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، در هر صورت مطمئن باشید که لوگو، پالت رنگ و فونت خودتون رو حفظ کردید.

در روش پخش تراکت شما می توانید مشابه ارسال پیامک منطقه ای به تبلیغات در یک منطقه خاص بپردازید.

بسته‌بندی و طرح آن

بسته‌بندی یک جنبه مهم در بازاریابی و آگاهی از برند محصولات شماست و نقش مهمی در نقطه تماس مشتری با برند دارد. این اولین چیزی است که مشتری با آن در تماس است و به معنای واقعی کلمه، سفیر محصول شما در دنیای خارج از فضای مغازه است.

تاچ پوینت برند

چگونه نقطه تماس مشتری با برند را مدیریت کنیم؟

مدیریت نقطه تماس مشتری با برند یا برند تاچ پوینت، به معنای مدیریت تمامی تعاملات مشتریان یا مخاطبان با برند است. نقطه تماس مشتری با برند می‌تواند از هر نوع وسیله ارتباطی شامل وب‌سایت، فروشگاه خرده‌فروشی، ایمیل مستقیم، ارسال پیامک صوتی و انبوه، تیم خدمات مشتری و حتی بخش حقوقی شما باشد.

به طور کلی، هر تعامل و ارتباطی که مشتری یا مخاطب با شما دارد، اساساً یک نقطه تماس مشتری با برند یا تاچ پوینت برند است. شما می توانید با ارسال پیامک ارتباط با مشتری را حفظ کنید. همچنین بعد استفاده از محصول و خدمات با نظر سنجی توجه و اهمیت به مشتری را نشان دهید.

شما می توانید با خرید سامانه پیامکی و با استفاده از امکانات بسیاری که برای ارسال پیامک انبوه به مشتریان وفادار و جذب مشتری جدید استفاده کنید و همچنین برای پشتیبانی و نظرسنجی و دعوت از طریق لینک برای ارتباط بیشتر با مشتری و تقویت نقطه تماس مشتری با برند یا تاچ پوینت برند بهره مند شوید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

در آخر پایان باید گفت که نقطه تماس مشتری گوهر ارتباط برند با مشتریان هستند که اگر به درستی مدیریت شوند موجب افزایش فروش و سودآوری در کسب وکارها می شوند. مدیریت صحیح تاچ پوینت برند کلید برندسازی موفق و جلب وفاداری مشتریان است.

بهترین عملکرد در نقطه تماس مشتری فرصتی است برای ایجاد تصویر مثبت از برند و افزایش اعتماد مشتریان. هر گامی که در مدیریت این نقاط برداشته می‌شود، باید با هدف بهبود تجربه و ایجاد ارتباط قوی‌تر با مشتریان انجام شود.

اگر شما می خواهید با بهبود و تقویت نقطه تماس مشتری با برند و ایجاد ارتباط صمیمی با مشتری کسب و کار خود را توسعه و رونق دهید می توانید با خرید پنل پیامک پیام رسان و استفاده از امکانات فوق العاده ای مانند برگزاری مسابقه و نظرسنجی پیامکی و ارسال پیامک متناسب با شرایط کسب و کار و مشتریان به صورت هدفمند برای جامعه مشخص و تعداد زیادی از افراد پیامک ارسال کنید و این ارتباط را تقویت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پنل اس ام اس پیام رسان می توانید با شماره 91012767 - 021 تماس بگیرید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.7 / 5. تعداد رای : 20

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سپیده دادخواه

سپیده دادخواه

سپیده، دختر بهار، متولد اولین روز عید نوروز، که در رشته ی مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و جزو اولین افرادی هست که به عنوان پشتیبان به تیم پیام رسان پیوست. از خصلت های مهم سپیده، پیگیر و دلسوز بودنشه که باعث شده همیشه به عنوان یک پشتیبان قوی ، تو کارش موفق باشه. از نگاه این دختر بهار، زمانی پشتیبانی معنا پیدا میکنه که تا زمان رفع شدن مشکل، کنار فرد باشه و با ارائه راه حل های درست ، اون مشکل حل بشه. همونطور که از اسمش پیداست به معنای واقعی پشتیبان باشه. سپیده قلب مهربونی داره که با وجود فرسنگ ها فاصله از تیم، همیشه گرامای حضورش حس میشه. و با همین رو حیه ای که داره عاشق کارهای هنریه و همیشه دنبالشون میکنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود