شیوه پخش تراکت
پیام رسان بلاگ آموزشی چطور تراکت پخش کنیم؟ بهترین زمان و روش پخش تراکت

چطور تراکت پخش کنیم؟ بهترین زمان و روش پخش تراکت

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 18 بهمن 1402
دسته بندی: آموزشی

شیوه پخش تراکت یکی از پرهزینه ترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ در این روش متن تبلیغاتی روی کاغذ آورده شده و در تعداد بسیار بالا به چاپ می‌رسد تا بین انبوهی از مردم پخش شود.

روش‌ های پخش تراکت زیاد است و می‌توانید با استفاده از روش دلخواه خود ایده برای پخش تراکت گرفته و از آن برای مناسبت‌های مختلفی مانند افتتاحیه، سمینار، حراج، فروش محصولات و… استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با این روش پربازده تبلیغاتی به بیشترین حد بازدهی برسید، باید قانون پخش تراکت، بهترین زمان و مناسب‌ترین روش های پخش تراکت را انتخاب کنید که در ادامه کامل‌تر درباره شیوه پخش تراکت صحبت خواهیم کرد.

روش های پخش تراکت

جایگزین روش های پخش تراکت

همان‌طور که گفتیم روش پخش تراکت از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است، اما در کنار بازدهی بالا هزینه‌های نسبتا زیادی هم دارد؛ بنابراین اگر به‌دنبال راهی برای جایگزین کردن این روش تبلیغاتی هستید می‌توانید برروی روش ارسال پیامک تبلیغاتی حساب باز کنید.

اگر دقت کرده باشید برای روش پخش تراکت باید هزینه طراحی، چاپ و فردی که می‌خواهد آن‌ها را پخش کند را در نظر داشته باشید؛ اما روش پیامک تبلیغاتی بسیار کم‌هزینه‌تر است، چراکه اکثر افراد امروزه تلفن همراه دارند و در هرحالی می‌توانند پیامک شما را خوانده و در صورت جذب شدن از خدمات شما استفاده کنند.

همچنین هزینه ارسال پیامک نسبت به سایر هزینه های تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه تر است.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن
ایده برای پخش تراکت

7 شیوه پخش تراکت

انتخاب شیوه پخش تراکت تا حد زیادی روی بازدهی تبلیغات شما تاثیرگذار خواهد بود؛ اگر می‌خواهید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید باید با انواع روش های پخش تراکت و قانون پخش تراکن آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه انواع این روش‌ها و ایده برای پخش تراکت را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- چسباندن تراکت کنار آیفون

در این شیوه پخش تراکت باید تراکت را طوری کنار آیفون بچسبانید که به‌راحتی با وزش باد کنده نشود. اکثر افراد برای وارد شدن یا خارج شدن از ساختمان چشمشان به این منطقه می‌خورد؛ بنابراین اگر طراحی جذابی در تراکت داشته باشید، می‌توانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

2- قرار دادن تراکت لای در

در این ایده برای پخش تراکت باید تراکت را لای در قرار دهید تا افرادی که به وارد ساختمان یا از آن خارج می‌شوند تراکت را دیده و درصورت جذاب بودن آن را بخوانند؛ اما توجه داشته باشید که حداکثر 3 تراکت لای در قرار دهید تا اگر برخی آن را برداشتند باز هم تراکت برای افراد دیگر باقی بماند.

3- گذاشتن تراکت لای برف پاک کن ماشین ها

احتمال دیده شدن تراکت در این شیوه پخش تراکت حتمی است؛ در این روش تراکت لای برف پاک‌کن ماشین قرار گرفته می‌شود تا فردی که می‌خواهد سوار ماشین شود آن را دیده و در صورت جذب شدن آن را بخواند.

4- پخش تراکت از طریق مغازه داران

در این شیوه پخش تراکت تنها کافی است تا تراکت‌های خود را داخل کیسه نایلونی گذاشته و به مغازه‌داران مختلف ارائه دهید تا مشتریان زمانی که خریدهای خود را از کیسه خارج می‌کنند، شاهد تراکت شما باشند.

5- چسباندن تراکت روی زمین

این روش یک ایده عالی برای پخش تراکت به‌حساب می‌آید؛ اما باید توجه داشته باشید که طراحی آن به خلاقیت و حرفه‌ی زیادی نیاز دارد، چراکه باید منظور شما را در عرض 1 تا 2 ثانیه به مخاطب برساند و نظر او را تنها با چند تیتر جذاب جلب کند.

6- چسباندن تراکت با اسپری روی دیوارها

از دیگر روش های پخش تراکت می‌توان به چسباندن تراکت با اسپری مخصوص روی دیوار اشاره کرد؛ برای اینکار دیوارهای خلوت و در مکان‌های پرتردد را انتخاب کنید تا تبلیغات شما در حین عبور افراد بیشتر به‌چشم بخورد.

7- پخش تراکت ها در شرکت ها و اماکن تجاری

در زمان پخش تراکت‌های خود حتما توجه کنید که مکان و زمان درست را باتوجه به نوع کسب‌وکار خود انتخاب کنید؛ برای مثال اگر تبلیغات شما در زمینه کارهای فنی یا اداری است، می‌توانید تراکت‌ها را در شرکت‌‌های مختلف و اماکن تجاری پخش کنید.

در زمان استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات تراکتی ایده برای پخش تراکت حرف اول را می‌زند، برای اینکه بتوانید نگاه مخاطب را به سمت تراکت خود بکشانید باید از تیترهای پررنگ و جذاب و از المان‌ها تصویرهای مرتبط و باکیفیت استفاده کرده و با رعایت قانون پخش تراکت آن را در زمان و مکان درست پخش کنید.

شاید تبلیغات تراکتی روش های پخش تراکت مختلفی داشته باشد که برای انجام همه این روش ها نیاز به نیروی کار و هزینه برای تبلیغات هستید اما در مقابل می تاونید بدون جذب نیروی کار و هزینه اضافی تنها با هزینه ابتدایی برای خرید سامانه پیامکی و شارژ حساب در پنل پیامک به تبلیغات پیامکی برای هزاران نفر با سرعت بالایی بپردازید.

قانون پخش تراکت

مقایسه روش تبلیغات تراکت و تبلیغات پیامکی

برای انجام تبلیغات به روش پخش تراکت باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید که این هزینه حدودا دو سوم بیشتر از روش پیامک تبلیغاتی است؛ بنابراین انتخاب درست و عقلانی با توجه به هزینه کمتر، اثرگذاری بالا و هدفمندی بیشتر می‌تواند پیامک تبلیغاتی باشد، اما با تمام این تفاسیر این یک انتخاب شخصی بوده و در آخر شما تصمیم گیرنده هستید که از چه روشی برای تبلیغات خود استفاده کنید.

ویژگی هاپیامک تبلیغاتی ✉️پخش تراکت 📄
امکان بازاریابی سفارشیدارد ✅ندارد ❌
میزان ارائه اطلاعاتزیادکم
پرطرف‌دار بودن روش بازاریابی آنلاین تا سنتیروش بازاریابی آنلاینروش بازاریابی سنتی
میزان خوانده شدن تبلیغاتبیشتر کمتر
میزان اجباری بودن و تحمیل کردن تبلیغاتکمزیاد
میزان صرف انرژیکمزیاد

هر کدام از این رو شهای تبلیغاتی تاثیرگذاری دارند اما اینکه کدام روش بازخورد بالایی دارد باید اشاره کنیم شما در تبلیغات پیامکی از پنل اس ام اس می توانید با امکانات بسیاری که در پنل پیامک وجود دارد به تبلیغات انبوه برای جامعه هدف خود بپردازید و بازدهی بالایی دریافت کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

شیوه پخش تراکت یکی از پربازدیدترین روش‌های تبلیغات سنتی به‌حساب می‌آید که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم، اما برای اینکه بتوانید از این شیوه بهترین نتیجه را بگیرید باید در کار خود استمرار و پشتکار کافی را داشته باشید.

با استفاده از سامانه پیامکی که روشی مدرن با سرعت بالا برای تبلیغات است شما می توانید سریعتر به نتیجه برسید و موجب جذب مشتری و افزایش فروش در کسب و کار خود گردید.

شما می توانید برای خرید پنل پیامکی و کسب اطلاعات بیشتر بریا پنل اس ام اس پیام رسان با شماره 91012767 - 021 تماس بگیرید تا موجب توسعه و پیشرفت در کسب و کار خود با استفاده از تبلغات پیامکی گردید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.7 / 5. تعداد رای : 18

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود