متن پیامک کوتاه
پیام رسان بلاگ آموزشی چگونه پیامک کوتاه تری بنویسیم؟ ( 8 نکته کوتاه + مثال )

چگونه پیامک کوتاه تری بنویسیم؟ ( 8 نکته کوتاه + مثال )

نوشته ای از کیمیا خوشبین
انتشار در تاریخ 13 آذر 1401
دسته بندی: آموزشی

یکی از مهم ترین مسائل در ارسال پیامک تبلیغاتی و دریافت بازخورد مناسب نحوه ی نوشتن متن صحیح است که تمامی این موارد به دریافت بازخورد مناسب در هرنوع تبلیغاتی کمک کننده می باشد بهتر است شعار تبلیغاتی کوتاهی برای خودتان بسازید تا با این شعار بین مردم شناخته شود.
اما مسئله ی اصلی مورد بحث در این مقاله این است که متن تبلیغات اگر توضیحات طولانی در ارتباط با نحوه ی فعالیت داشته باشد کارا تر و چشم گیر تر است یا بلعکس متن پیامک کوتاه تر میتواند تاثیر موثرتری در دریافت بازخورد تبلیغاتی و به یاد ماندن نام مجموعه مان بین افراد داشته باشیم.

حتما شما هم در هنگام ارسال پیامک از گوشی به زیاد نشدن پیامک برای طولانی نشدن پیام و هزینه ارسال آن توجه میکنید در پنل پیامکی هم همینطور است هر چقدر تعداد کاراکتر بیشتر شود همانند این است به یک فرد چند پیامک جدا ارسال کرده باشید و حوصله خواننده را از به کار بردن کلمات و جملات بیهوه سر ببرید بنابراین با کوتاه نوشتن متن پیامک باعث ترغیب خواننده برای پیامک های تبلیغاتی باشید.
در ادامه به مزایا و معایت نوشتن و ارسال متن پیامک طولانی و مقایسه با روش متن پیامک کوتاه تر خواهیم پرداخت.

ایا متن پیامک طولانی جذاب است ؟ یا متن کوتاه ؟

درنظر بگیرید متن تبلیغات کاشی و سرامیک را با این مضمون دریافت کنید:

 خدمت همکاران و پروژه سازان و انبوه سازان و مصرف کنندگان کاشی سرامیک و چینی بهداشتی و سنگ ساختمانی و شیر آلات ساختمانی افتخار دارد در زمینه تامین عمده و خرده کاشی و سرامیک،سنگ ساختمانی،چینی بهداشتی،شیر آلات ساختمانی با شما همکاری و فعالیت داشته باشد جهت عضویت در لیست انتشار روزانه و دریافت لیست قیمت و تصاویر محصولات لطفا به شماره ********** را ذخیره نموده و در پیوی پیام بدهید (نام شرکت ) جهت عضویت در روبیکا و تلگرام به لینک های زیر مراجعه کنید:
تلگرام:*****
روبیکا********
اینستا*******

این متن پیامک بیشتر از 7 صفحه می باشد که اصلا از سمت اپراتور امکان ارسال پیامک بیشتر است خودتان قضاوت کنید این همه توضیحات در متن پیامک از حوصله ی خواننده خارج است اما چطور حال بیاید باهم متن پیامک کوتاه تر  و مفید کنیم.

سلام و احترام
خدمت همکاران و پروژه سازان و انبوه سازان و مصرف کنندگان کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی و سنگ ساختمانی و شیرآلات ساختمانی (نام شرکت ) افتخار دارد در زمینه تامین عمده و خرده کاشی و سرامیک و سنگ ساختمانی ؛ چینی بهداشتی ؛ شیرساختمانی با شماره همکاری و فعالیت داشته باشند.

این متن پیامک کوتاه تر و حتی میتوان گفت جالب تر از متن قبلی است کوتاه بودن متن میتواند باعث کم شدن یک سری کلمات اضافی میشود که حوصله خواننده نیز با خواندن متن سرنخواهد رفت.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

نکات کوتاه کردن متن پیامک (8 ترفند)

  • نکته اول: از استفاده همزمان چندین کلمه مترادف در یک متن پیامک پرهیز کنید.
  • نکته دوم: بجای به کاربردن کلمات طولانی از اختصار آنها استفاده کنید. مثلا بجای کلمه ی “خیابان” از حرف خ و بجای کلمه ی “میدان” از حرف م استفاده کنید.
کوتاه شده ( اختصار)کلمه بلند
خخیابان
ممیدان
ککوچه
ششهید
ق.ظقبل از ظهر
ب.ظبعد از ظهر
  • نکته سوم: از حالت کوتاه تر کلمات استفاده کنید . مثلا بجای کلمه ی “آواز” از “آوا” استفاده کنید.
  • نکته چهارم: از قرار دادن فاصله های اضافی بین کلمات پرهیز کنید.
  • نکته پنجم: از نوشتن متن های غیر ضروری در پیامک پرهیز کنید.
  • نکته ششم: برخی کاربران می خواهند در قالب یک پیامک تبلیغاتی کنند ، هم اطلاع رسانی و هم جذب مشتری . در این صورت توصیه می کنیم تا پیامک های طولانی خودشان را با موضوعات مختلف تفکیک کرده و با فاصله زمانی مناسبی به صورت جداگانه ارسال کنند.
  • نکته هفتم: گاهی می توان ایموجی ها و شکلک های مختلف را جایگزین کلمات طولانی و عبارات بلند کرد. همچنین در رساندن مفهوم کمک کننده است .
    مثلا 🗓 نشان دهنده تاریخ ، 📍 نشان دهنده مقصد یا لوکیشن است .
  • نکته هشتم: از قرار دادن لینک کامل در متن پیامک پرهیز کنید و بجای آن از کوتاه کننه لینک استفاده کنید.
آموزش کوتاه کردن لینک جهت درج در متن پیامک

کوتاه کننده ی لینک

علاوه کوتاه کردن متن پیامک میتوان از کوتاه کننده های لینک نیز استفاده کرد به این صورت میتواند متن پیامک کوتاه تر و با استفاده از کوتاه کننده ی لینک تمامی لینک های مورد نظر خود را در متن قرار دهید لینک های مانند لینک شبکه های مجازی اینستا گرام ؛ تلگرام ؛ واتس اپ ؛ و نرم افزارهای داخلی علاوه بر لینک های مورد نظر میتوانید ادرس سایت مجموعه  تان را قرار دهید.

بیشتر بخوانید : آموزش کوتاه کردن لینک جهت درج در متن پیامک

متن پیامک کوتاه ؛ صرفه جویی در هزینه پیامک

همان طور که درگوشی همراهتان حتما بررسی کردید در زمان نوشتن متن پیامک در ازای هر یک صفحه اپراتور خط شما یک اعتبار از پنل کاربریتان کسر میکند که این مورد در سامانه های ارسال پیامک هم صادق است.
به این صورت که اگر بیشتر از 70 کاراکتر بنویسید متن پیامک شما دوصفحه و اگر به همین روال ادامه دهید متن پیامک شما دو الی سه یا حتی بیشتر ممکن است شود و در ازای هر صفحه یک اعتبار از پنل کاربری شما کسرخواهد شد که منجر به افزایش هزینه ارسال پیامک خواهد شد .
البته تعداد کاراکترها بسته به زبان انتخابی شماست اگر  متن خود را به صورت کامل به زبان لاتین درج کنید در ازای هر 160 کاراکتر یک اعتبار پیامکی از شما کسرخواهد شد.

کوتاه کردن متن پیامک

حال بررسی کنید ارسال متن پیامک طولانی از پنل اس ام اس که هم باعث اضافه شدن هزینه ی هر پیامک میشود و هم از حوصله ی خواننده خارج است انتخاب شماست یا متن پیامک کوتاه تر که با همان هزینه میتوانید به تعداد افراد بیشتر ارسال پیامک خود را انجام دهید و متن شما جوری طراحی شده که برایتان جلب مشتری بیشتری به همراه خواهد داشت تصمیم باشماست.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

جمع بندی نکات کوتاه کردن متن پیامک

با هم نمونه متنی را که به صورت طولانی قید شده بود بررسی کردیم این نمونه متن را با هم خلاصه و مفید کوتاه کردیم تا به جذب بیشتر مشتریان به مجموعه و صرف هزینه ی کمتر به افراد مورد نظرتان اطلاع رسانی کنید سعی کنید همیشه نکاتی را برای بعد باقی بزارید تا بعد از جذب مشتری موردی برای ارائه  دادن داشته باشید کوتاه کردن نه به معنای حذف کلمات بلکه به معنای مفید تر کردن متن پیامک است.

در نهایت پیشنهاد میکنم از ثبت نام رایگان سامانه پیامکی وارد بشید و  در قسمت کادر متن بررسی کنید که متن مورد نظرتان چند کاراکتر است.
همچنین اگر نیاز به مشاوره ی بیشتر دارید میتوانید با شماره تماس های سامانه ی ارسال پیامک پیام رسان تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمای شما باشند.

02174912

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 43

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از کیمیا خوشبین

کیمیا خوشبین

کیمیا یا ته تغاری شرکت ، کارشناسی رشته ی حسابداری داره و عاشق رشته تحصیلیش هست و بخاطر همین برای گرفتن مدرک ارشد داره تلاش میکنه. کیمیا عاشق بازارهای مالیه و همیشه سعی کرده با همه بازارهای مالی آشنا بشه و این یکی از تفریحاتش محسوب میشه. بخاطر انرژی بالایی که داره همیشه خنده رو به لب بقیه میاره و به همین دلیل بین همه همکاران شرکت محبوب هس

ارسال کامنت

ثبت نام ورود