تبلیغات تلویزیونی
پیام رسان بلاگ آموزشی 5 روش تبلیغات در تلویزیون و صداسیما؛ کدام برای من مناسب است؟

5 روش تبلیغات در تلویزیون و صداسیما؛ کدام برای من مناسب است؟

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 11 بهمن 1402
دسته بندی: آموزشی

تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات در صدا و سیما امروزه به‌عنوان واژه‌ای آشنا برای ترغیب مردم به خرید محصول یا استفاده از خدمات شناخته می‌شود؛ حال ممکن است در میان حجم زیادی از تبلیغات‌ تلویزیونی تعدادی از آن‌ها جذاب و برخی غیرجذاب باشند.

شاید جالب باشد که بدانید طبق تحقیقات حدود 80 درصد انسان‌ها روزانه و به‌طور معمول 15 سال از عمر خود را صرف دیدن تلویزیون می‌کنند، اما این آمار به مرور کاهش پیدا کرده بنابراین بسیار عقلانی است که نگران هزینه تبلیغات در تلویزیون در برابر ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار گران و هزینه بر است باشید و به دنبال روش تبلیغاتی به صرفه در مقابل با بازدهی بالا باشید.

از آنجایی که امروزه تنوع بالایی در زمینه تبلیغات مشاهده می‌شود، اما باز هم نمی‌توان اهمیت تبلیغات در صدا و سیما و رسانه‌های ملی را نادیده گرفت؛ تا انتها همراه ما باشید تا درباره انواع روش‌های تبلیغات در این فضا بیشتر برای شما صحبت کنیم.

هزینه تبلیغات در تلویزیون

5 روش تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی در صورت زیاد بودن مخاطب‌های تلویزیون بازدهی بسیار بالایی نیز خواهد داشت؛ اما در مقابل، هزینه تبلیغات در تلویزیون بسیار گران است. ازجمله عواملی که روی میزان بازدهی تاثیرگذار هستند می‌توان به زمان پخش تبلیغات در صدا و سیما و همچنین روش تولید آن اشاره کرد.

این عوامل همچنین از مهم‌ترین فاکتورهای مشخص‌کننده هزینه تبلیغات در تلویزیون به‌حساب می‌آیند. در ادامه 5 روش تبلیغات در صدا و سیما یا تلویزیون را به شما معرفی می‌کنیم.

پیام بازرگانی یا تیزرهای تبلیغاتی

پیام بازرگانی یا تیزرهای تبلیغاتی به ویدیوهای 10 تا 60 ثانیه‌ای گفته می‌شود که بین پخش یک برنامه برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات نمایش داده می‌شود؛ این پیام بازرگانی که از مرسوم‌ترین روش‌های تبلیغات تلویزیونی به‌حساب می‌آید ممکن است بعد از تمام شدن یک برنامه تا شروع برنامه بعدی چندین‌بار تکرار شود.

اسپانسری

در روش تبلیغات اسپانسری شما باید هزینه‌ای را بابت کمک به تولید و راه‌اندازی برنامه‌ای متقبل شده و به اصطلاح حامی مالی برنامه باشید؛ در ازای این حمایت مالی محصول یا خدمات شما در مدت زمان بیشتری از پیام بازرگانی در جریان اجرای برنامه نشان داده می‌شود.

در زمان اجرای این نوع تبلیغات اگر هدف فروش محصولتان را دارید، بسیار اهمیت دارد که با برنامه‌های مرتبط با محصول خود همکاری کنید؛ برای مثال اگر قابلمه و ظروف آشپزخانه می‌فروشید با برنامه‌های آشپزی همکاری کنید.

تبلیغات در صدا و سیما

تبلیغات در شبکه های استانی

این نوع تبلیغات تلویزیونی نیز درست مانند پیام بازرگانی است اما با این تفاوت که به‌جای شبکه‌های ملی و مخاطب قرار دادن همه افراد جامعه در شبکه‌های استانی پخش شده و مردم همان استان را مخاطب قرار می‌دهد.

این نوع از تبلیغات‌ها برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند خدمات خود را در استان و محل زندگی خودشان تبلیغ کنند.

در سامانه پیامکی هم امکاناتی وجود دارد که می توانید پیامک های تبلیغاتی را متناسب با جامعه هدف ارسال کنید و بیشترین بازخورد را از تبلیغات پیامکی دریافت کنید؛ چرا که پیامک برای افراد یک منطقه و محدوده ارسال می شود که به آن نیاز دارند یا علاقه مند هستند. چنانچه می خواهید از امکانات تبلیغات پیامکی در پیام رسان استفاده کنید از طریق فرم زیر ثبت نام کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

زیرنویس

این نوع از تبلیغات شامل پیام‌هایی ثابت یا متحرک می‌شود که در طول اجرای برنامه‌های مهیج و پربازدید به‌صورت زیرنویس پایین صفحه تلویزیون برای چند ثانیه نقش می‌بندند و ممکن است در جریان برنامه یک یا چندین‌بار نشان داده شوند.

می توانید با راه اندازی یک سامانه نظرسنجی پیامکی، یا یک مسابقه پیامکی از کاربران بخواهید تا عدد خاصی را به سرشماره پیامکی شما ارسال کنند.

با خرید خط اختصاصی میتوانید پیامک های دریافتی کاربران را طبقه بندی و برای هرکدام یک پاسخ خودکار تعیین نمایید.

جایگذاری محصول

روش جایگذاری محصول به روش بازاریابی پنهان شهرت دارد؛ چراکه در این روش تبلیغ محصول شما بدون اشاره مستقیم و به‌صورت کاملا نامحصوص در جریان فیلم، برنامه تلویزیونی یا سریال نمایش داده می‌شود.

برای مثال زمانی که شخصیت معروف یک فیلم از یک لباس یا ساعت با برند شما استفاده می‌کند که به وضوح در صفحه تلویزیون نشان داده می‌شود یا نوشیدنی با برند شما نوش جان می‌کند که آن را از نمای نزدیک نشان می‌دهند، تبلیغات جایگذاری محصول انجام شده است.

همه این 5 روش تبلیغات در صدا سیما کاربردی و موثر است اما زمانی که مخاطبان در حال تماشای تلویزیون باشند اما در این روش هزینه تبلیغات در تلویزیون بسیار گران و پر هزینه است. در مقابل تبلیغات هدفمند در پنل پیامک بسیار ارزان و هزینه ارسال پیامک بسیار مقرون به صرفه است و با ارسال پیامک تبلیغاتی، افراد هر زمان تمایل یا فرصت داشته باشند پیام را با دقت می خوانند و به آن توجه می کنند.

تبلیغات تلویزیونی

هزینه تبلیغات در تلویزیون

همان‌طور که گفتیم هزینه تبلیغات در تلویزیون با توجه به شاخص‌های مختلفی مانند زمان پخش، طول و فرکانس پخش، نوع قرارداد آژانس تبلیغاتی با صدا و سیما، نوع تبلیغ، پخش در ایام و مناسبت‌های مختلف و روش تولید تبلیغ تعیین می‌شود.

استفاده از تبلیغات پیامکی و ارسال پیامک منطقه ای نیاز به هزینه بالا ندارد و شما می توانید بدون پرداخت هزینه مازاد با استفاده از امکانات متفاوتی که در سامانه پیامکی وجود دارد متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید به میزان همان تعداد افراد پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید و از تبلیغات خود بازخورد خوبی دریافت کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

آیا تبلیغات تلویزیونی برای من مناسب است؟

بی‌شک تا این قسمت متن متوجه اهمیت بسیار زیاد تبلیغات در تلویزیون شده‌اید که بازخورد و مشتریان بسیار زیادی را برای شما به‌همراه خواهد داشت؛ اما به این نکته توجه کنید که تنها نشان دادن تبلیغات به مخاطب کافی نبوده و باید راهی برای ارتباط، خرید محصول یا برطرف کردن سوالات مخاطب در نظر بگیرید.

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که یک تلفن همراه نداشته باشد و اگر تلفن شما اینترنت نداشته باشد قطعا امکان برقراری تماس یا ارسال اس ام اس را دارد؛ بنابراین بهترین راه ارتباطی بین شما و مشتریان می‌تواند پیامک تبلیغاتی یا استفاده از پنل اس ام اس باشد.

قابلیت های یک پنل اس ام اس مانند ارسال پیامکک Lbs، ارسال پیامک مشاغل، ارسال پیامک از دکل bts و … به شما کمک می کند تا بتوانید تبلیغات موثرتری با بودجه کمتری داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع تبلیغات تلویزیونی آشنا کنیم؛ این موضوع را به یاد داشته باشید که تبلیغات در رسانه ملی می‌تواند بازخوردی باورنکردنی برای شما به‌همراه داشته باشد، اما برای پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون هزینه های کلانی باید پرداخت کنید.

شما می توانید با خرید سامانه پیامکی پیام رسان با هزینه ارزان و مقرون به صرفه به امکانات فوق العاده ای برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و پیامک را با سرعت بالایی برای هزاران نفر ارسال کنید.

برای ارتباط با کارشناسان سامانه پیامکی پیام رسان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 91012767 - 021 تماس بگیرید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.6 / 5. تعداد رای : 17

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود