انواع نظرسنجی
پیام رسان بلاگ آموزشی معرفی کامل انواع روش های برگزاری نظرسنجی ( آنلاین و آفلاین )

معرفی کامل انواع روش های برگزاری نظرسنجی ( آنلاین و آفلاین )

نوشته ای از سوگند عبدالله زاده
انتشار در تاریخ 10 مهر 1401
دسته بندی: آموزشی

نظرسنجی همانگونه از اسمش مشخص است یعنی در ازای خدماتی که از کسب و کار من دریافت میکنید چه میزان رضایت دارید و من به عنوان صاحب این کسب و کار با استفاده از همین رضایت و عدم رضایت به توسعه و ارتقای شغلم استفاده میکنم.

هر چقدر از تاثیرگزار بودن برگزاری نظرسنجی در توسعه ی کسب و کار بگویم کم است.
عملا همه ی ما صاحبان مشاغل هر چه داریم از مشتریان است و آنچه اهمیت دارد رضایت مشتری است و زمانی این رضایت کسب میشود که عدم رضایتی از قبل داشته و به ما اعلام کرده و ما این عدم رضایت را برطرف کرده باشیم.

برگزاری نظرسنجی پیامکی یکی از بهترین راه ها برای شناخت رفتار مشتری و پیش بینی رفتار و فعالیت های مخاطب است و برای همین به کسب و کارها کمک میکند تا با نظرسنجی پیامکی مشتریان خود را بهتر بشناسند و از شناخت آنها برای پیشبرد رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

در این مقاله از سایت پیام رسان به صورت کامل انواع روش های برگزاری نظرسنجی را بیان خواهیم کرد و به بررسی هر کدام از انواع نظرسنجی خواهیم پرداخت .

نمونه واقعی از یک نظرسنجی

شاید برای شما هم پیش آمده با پشتیبانی شرکت اسنپ تماس گرفته و عدم رضایتی را بابت راننده یا مسیر و ماشین اعلام کرده باشید. پشتیبان های این شرکت آنقدر از طریق ارسال پیامک و تلفن پیگیری میکنند تا نتیجه ای حاصل شود و این نتیجه را نیز به شما نیز اعلام میکنند .

حالا به من بگویید چقدر حس خوب گرفته اید از اینکه نظر شما برایشان مهم بود ؟ پس بیایم با هم این حس خوب را در مشتری خود ایجاد کنیم به سادگی و با کمترین هزینه. با من همراه باشید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

نظرسنجی پیامکی

امروزه اکثر افراد بیشتر زمانشان را با موبایل میگذرانند و این به شما کمک میکند به سادگی و به صورت هدفمند برای برگزاری نظرسنجی پیامکی از این ابزار هوشمند بهره ببرید.

در سامانه پیامکی پیامرسان شما میتوانید متن پیامک را طوری تنظیم کنید تا مشتریان شما زمان دریافت پیامک ، بتوانند به نظرسنجی آنلاین رایگان شما پاسخ دهند و یا عدد و عبارتی را به عنوان پاسخ به سرشماره ی شما ارسال کنند. طراحی نظرسنجی پیامکی در سامانه  پیامکی پیام رسان کاملا رایگان می باشد و میتوانید به سادگی ثبت نام رایگان دسترسی داشته باشید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

در تصویر زیر نتایج یک نظرسنجی آنلاین پیامکی با عنوان تست را مشاهده میکنید و علاوه بر مشاهده ی نتایج امکان برگزاری قرعه کشی بین افرادی که در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند وجود دارد.

نتایج آنلاین و زنده

سامانه پیامکی پیام رسان با ارائه یک پنل نظرسنجی پیامکی ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید یک نظرسنجی پیامکی موفق داشته باشید .

همچنین با ارائه وب سرویس پیامکی ، شما قادر هستید تا بصورت هوشمند نرم افزار و یا سایت خود را به نظرسنجی متصل کنید .

نظرسنجی ایمیلی

یکی از کامل ترین و جامع ترین انواع نظر سنجی ، طراحی نظرسنجی ایمیلی  می باشد.در این نوع طراحی نظرسنجی یک ایراد بزرگ وجود دارد آن هم این است که دارای کارایی بسیار کمتری نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی دارد.

معمولا کمتر افرادی هستند که از ایمیل به صورت مداوم استفاده کنند و همین باعث شده مشارکت کمتری در این نوع برگزاری نظرسنجی داشته باشند اما اگر فردی در چنین نظرسنجی آنلاین شرکت کرد قطعا از مشتریان وفادار شما است .

نظرسنجی با تماس تلفنی

در گذشته یکی از روش های رسیدن به نظر مشتری استفاده از تماس تلفنی بود. به این صورت که شما باید نیروی کار استخدام میکردید و خط تلفن دائما آزاد در اختیارشان قرار می دادید تا با مشتری تماس گرفته و نظر آنها را جویا شوند. البته این روش هم سختی های خودش را داشت مثلا احتمال پاسخگویی افراد به تلفن همراه 30 درصد بود ولی اگر پاسخگو بودند وقت زیادی از شما میگرفت و تعداد تماس هایی که در طول روز می توانستید داشته باشید کم بود.

نظرسنجی آنلاین

از بین انواع طراحی نظرسنجی که تا اینجا عنوان کردم یکی از جدید ترین این روش ها استفاده از سایت هایی است که به صورت رایگان ابزار نظرسنجی آنلاین را در اختیار شما قرار میدهند.

با استفاده از این سایت نظرسنجی میتوانید فرم هایی با حداکثر امکانات برای نظرسنجی آنلاین ایجاد کنید و به صورت هدفمند و هوشمند نظر سنجی ایجاد نمائید.

انواع سایت های پرطرفدار در ایران را در ادامه ذکر میکنم:

  1. سایت پرس لاین
  2. سایت فرم افزار
  3. فرم ساز گوگل
  4. پرسال

حالا بعد از ایجاد نظرسنجی آنلاین باید لینک این فرم را به طریقی به مشتری رسانده تا بتواند به سوالات موجود در نظرسنجی آنلاین پاسخ دهد.

میتوانید در بیو صفحه ی کاری قرار دهید ، یا از طریق کانال اطلاع رسانی به مشتریان ارسال نمائید و یا حتی در متن پیامک های خود ارسال کنید تا به دست مشتری برسد.

برای قرار دادن لینک نظرسنجی در متن پیامک و ارسال آن به صورت انبوه به شماره های خودتان و بانک شماره موبایل ، می توانید از یک پنل اس ام اس رایگان استفاده کنید .

مسابقه و نظرسنجی پیامکی

جمع بندی

اگر کسب و کار شما هم برایتان مهم است و میخواهید جاودانه بمانید، حتما به این فکر کنید که با مشتری تعامل مستقیم و دائمی داشته باشید. انواع مختلفی از تعامل وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از طراحی نظرسنجی است .

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

انواع آن را در بالا عنوان کردم و انتخاب بهترین گزینه به عهده ی خودتان می باشد. ولی اگر قصد شما انتخاب نظرسنجی آنلاین به صورت پیامکی می باشد حتما از همکاران واحد پشتیبانی سامانه پیامکی پیام رسان کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت نمائید.

ما در کنارتان هستیم تا به نتیجه ی دلخواه برسید.

91012767 - 021

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.9 / 5. تعداد رای : 68

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سوگند عبدالله زاده

سوگند عبدالله زاده

سوگند ، دختر مهربون و پرانرژیه ، تو کارش هم خیلی با دقته و پشتکار کار داره. فارغ التحصیل رشته کامپیوتره و از سال 98 عضو خانواده موج شهر شده و با پشتکارش یکی از اعضای فعال گروه محسوب میشه. اگر موردی باشه که در جریانش نیست حتما پیگیری می کنه تا خودش هم اطلاعاتش رو تو اون زمینه کامل کنه. سوگند عاشق حیواناته و سعی می کنه ازشون حمایت کنه، علاوه بر کارش عاشق فیلم دیدن و کتاب خوندن هم هست، اوقات بیکاریش رو هم معمولا صرف فیلم دیدن یا رمان خوندن میکنه

ارسال کامنت

4 کامنت

  1. نیلوفر

    29 تیر 1402

    درود ممنون از مقاله خوبی که برای برگزاری نظرسنجی پیامکی ارائه دادین بسیار کاربردی و مفید بود.

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      7 مرداد 1402

      درورد سپاس از شما

  2. مستانه نجفی

    29 تیر 1402

    سلام روزتون بخیر پنل پیامکی شما امکان اتصال به سایت را برای ارسال پیامک نظرسنجی داره تا بتونیم برای مشتریانی که ازمون خرید میکنن نظرسنجی ارسال کنیم؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      7 مرداد 1402

      سلام بله برای اینکار باید از افزونه پیامک ووکامرس استفاده نمایید .

ثبت نام ورود