خدمات پس از فروش چیست
پیام رسان بلاگ آموزشی اصول خدمات پس از فروش چیست؟ بهترین روش های ارائه خدمات پس از فروش

اصول خدمات پس از فروش چیست؟ بهترین روش های ارائه خدمات پس از فروش

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 9 اسفند 1402
دسته بندی: آموزشی

خدمات پس از فروش چیست؟ و چرا بسیاری از کسب و کارها به دنبال ارائه خدمات پس از فروش هستند؟

در واقعیت برای پاسخ به این سوال می توان گفت خدمات پس فروش یکی از مهم ترین فاکتورها برای ایجاد وفاداری مشتری به کسب و کار شما است و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب باعث ایجاد احساس امنیت به مشتری می شوید.

برای ارائه انواع خدمات پس از فروش مناسب نیاز به آشنایی با اصول خدمات پس از فروش و شناخت انواع آن است.

در این مقاله می خواهیم در مورد انواع خدمات پس از فروش و اصول خدمات پس از فروش صحبت کنیم تا شما به معنای واقعی این جمله که خدمات پس از فروش چیست برسید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اصول خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش چیست؟

خدمات پس از فروش یک سیاست و تعهدی ست که شرکت ها و کسب و کار از خدمات و محصولاتی که به مشتریان ارائه می دهند برای ایجاد رضایت و حفظ مشتری پشتیبانی می کنند.

برای مثال می توان به پشتیبانی در مورد تعمیر و نگهداری، گارانتی محصولات، مشاوره و …اشاره کرد. شناخت اصول خدمات پس از فروش باعث ارائه خدمات بهتر و پایبند بودن به تعهدات می شود که در نتیجه رضایت و وفاداری مشتری را به همراه دارد.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

هدف خدمات پس از فروش چیست و چرا مهم است؟

ارائه یک خدمات پس از فروش مناسب علاوه بر ایجاد حس وفاداری که در مشتری ایجاد می شود باعث تبلیغات کسب و کار شما از سمت مشتری قدیمی شود و مشتریان جدید را به سمت شما روانه می کنند.

اگر بخواهیم اهمیت عبارت خدمات پس از فروش چیست را بیان کنیم می توان گفت که شما در یک بازار رقابتی با پشتیبانی مناسب و تعهد به خدمات خود می توانید مشتری را به خود وفادار نگه دارید و این در بازار رقابتی حفظ مشتری بسیار مهم است و کسب و کار شما تا زمانی معنی پیدا می کند که مشتری وجود داشته باشد.

اصول خدمات پس از فروش

پشتیبانی از مشتریان باید پس از فروش محصولات و خدمات به بهترین نحو صورت پذیرد و به تعهداتی که در زمان ارائه خدمات و محصولات به مشتری می دهید بمانید؛ زیرا تا زمانی که مشتری هست کسب و کار یا شرکت شما پا برجاست.

خدمات پس از فروش چیست

طبق آمار 96% کسب و کارهایی که خدمات پس از فروش مناسب ارائه ندهند و پای تعهدات خود نمانند مشتریان خود را از دست می دهند و در مقابل اگر اصول خدمات پس از فروش را رعایت نمایید موفق به حفظ مشتری قدیمی و جذب مشتری جدید می شوید. مهم ترین نکاتی که در اصول خدمات پس از فروش باید رعایت کنید موارد زیر است.

  1. به تعهدات و عهدی که به مشتری در زمان ارائه خدمات و فروش محصولات می دهید پایبند باشید.
  2. به مسائلی که پیش بینی نشده است به بهترین حالت رسیدگی و پاسخ دهید.
  3. سعی کنید برای مشتری ناراحتی کمتری ایجاد کنید.
  4. پاسخ هایی کامل و متمرکز به هر سوال مشتری باید براساس یک رویکرد استاندارد باشد تا نگرانی مشتری رفع شود.

انواع خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و رعایت اصول خدمات پس از فروش یک عنصر کلیدی برای بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها است. هر کسب و کاری براساس زمینه فعالیت و خدمات دهی اش باید مشتری خود را برای بقای فعالیتش پشتیبانی کند. براساس فعالیت شرکت ها و کسب و کارها انواع خدمات پس از فروش وجود دارد که برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارسال، نصب و راه‌اندازی
  • تعمیر و نگهداری محصولات
  • تهیه و توزیع قطعات محصولات
  • آموزش به مشتریان
  • تضمین کیفیت، استاندارد و سلامت محصولات
  • پشتیبانی آنلاین
  • پشتیبانی تلفنی
  • و …
انواع خدمات پس از فروش

بهترین روش های افزایش رضایت از خدمات پس از فروش چیست؟

با ارائه خدمات پس از فروش چرخه فروش محصولات و ارتباط با مشتری همچنان ادامه دارد. شما باید در برقراری این ارتباط هوشمندانه عمل کنید؛ زیرا حفظ ارتباط با مشتری یک مسیر راحت و بدون چالش نیست.

شما می توانید با استفاده از روش های مناسب با مشتری ارتباط برقرار کنید و این ارتباط باعث ایجاد رضایت مشتری می شود. در ادامه چند روش که باعث افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شما می شود را بیان می کنیم.

  1. با مشتری به گونه ای برخورد کنید که شما انتظار دارید در آن شرایط با شما برخورد شود.
  2. شخصی سازی خدمات پس از فروش با کمک CMR
  3. استفاده از بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یک روش مناسب در جذب مشتری است.
  4. ایجاد دوره آموزشی برای کارشناسان و فراهم کردن دسترسی آسان برای آموزش پشتیبانان
  5. تحلیل و بررسی نتایج خدمات پس از فروش
  6. بررسی نرخ حفظ مشتری
  7. ایجاد حفظ ارتباط با مشتری برای گرفتن نظرسنجی از مشتریان برای ارائه محصولات و خدمات
  8. ارتباط با مشتری با برقراری تماس تلفنی پس از فروش محصولات به شما در جلب رضایت مشتری کمک می کند.
  9. بررسی نتایج امتیازدهی مشتریان از میزان رضایت از پاسخ دهی پشتیبانان
  10. بهره گیری از خلاقیت و روش های مناسب برای حفظ منافع شرکت در مقابل ارزش گذاری به مشتری

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

در این مقاله تلاش شده است تا توضیحات بیشتری از خدمات پس از فروش و اصول خدمات پس از فروش که باید رعایت شود ارائه گردد. در میان روش هایی که برای انواع خدمات پس از فروش بیان شده است استفاده از سامانه پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یک روش مناسب است.

برای بهتر عمل کردن در ارائه خدمات پس از فروش با استفاده از سامانه پیامکی نیاز به یک پنل پیامک با امکانات بروز در ارائه خدمات است.

سامانه پیامکی پیام رسان یکی از سامانه های پیامکی است که با ارائه امکانات و قابلیت های فراوان در حال ارائه خدمات به کسب و کارها در زمینه خدمات پس از فروش به مشتریان می باشد. شما می توانید جهت کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی پنل اس ام اس پیام رسان با شماره 91012767 - 021 تماس حاصل نمایید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.9 / 5. تعداد رای : 23

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود