ساخت ایمیل سازمانی
پیام رسان بلاگ آموزشی ایمیل سازمانی چیست و چگونه ایمیل سازمانی بسازیم؟(رایگان)

ایمیل سازمانی چیست و چگونه ایمیل سازمانی بسازیم؟(رایگان)

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 6 آبان 1402
دسته بندی: آموزشی

ایمیل سازمانی یک سرویس اختصاصی که متداول ترین و پرکابردترین بسترهای ارتباطی کاربران است. ایمیل های سازمانی که دامین یا دامنه آن با ایمیل های عادی متفاوت است امکان ارسال و دریافت ایمیلی را برای کاربران فراهم می کند.

این ایمیل ها با استفاده از دامنه سایت خودتان ساخته می شود و از نوع Gmail،Yahoo و … نیست !!

داشتن ایمیل سازمانی باعث اعتبار در کسب و کار و ارتباط راحت مشتریان با شما می شود در کنار این مسائل بحث امنیت را در برابر هک شدن می توان دید، همچنین ایمیل سازمانی باعث مدیریت بهتر و تعامل راحت تر کاربران با هم می شود.

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال برندسازی و ارتباط راحت با مشتریان هستید و می خواهید بدانید برای اینکه چگونه ایمیل سازمانی بسازیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

ایمیل سازمانی چه کاربردی دارد؟

ایمیل سازمانی بدلیل آنکه با دامنه شخصی سازمان و کسب و کارها ساخته می شود می تواند هزینه های ارتباطی را کاهش دهد و یک ابزار مناسب و امنی باشد.

اما مهمترین کاربرد آن احراز هویت صاحب وبسایت و دامنه می باشد که در هنگام دریافت درگاه پرداخت، نماد الکترونیک و … از این روش برای اعتبار سنجی شما استفاده می شود.

در سامانه پیامکی پیام رسان نیز، یکی از روش های اعتبار سنجی وبسایت شما استفاده از روش ایمیل سازمانی است. وب سرویس پیامکی در پیام رسان رایگان است . اگر شماهم قصد ارسال پیامک انبوه دارید از طریق فرم زیر ثبت نام کنید.

باید ذکر کنیم که سامانه پیام رسان ابزاری برای تبلیغات پیامکی است و ایمیل سازمانی ارائه نمی دهد! اگر می خواهید ایمیل سازمانی داشته باشید به ادامه مطلب توجه کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

چگونه ایمیل سازمانی بسازیم؟

فرمت ایمیل سازمانی به دلیل معتبر بودن و برندسازی با ایمیل های معمولی متفاوت است. فرمت بیشتر ایمیل های سازمانی به صورت username@Domain (brand name).com است. شما با کمک هاست سی پنل قادر هستید برای هر کدام از کاربران یا کارمندان یک ایمیل اختصاصی ایجاد کنید.

این تفکیک باعث مدیریت بهتر و دسترسی راحت تر کاربران با هر بخش می شود.در ابتدا کار شما با خرید هاست باید به قسمت مدیریت کنترل سی پنل مراجعه کنید و اقدامات لازم را برای یک ایمیل سازمانی انجام دهید.

ساخت ایمیل سازمانی
  1. قدم اول: در ابتدا با اموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل وبسایتمان می شویم و از امکان ساخت ایمیل از سمت شرکت هاستینگ مطمئن می شویم. در قسمت راست سی پنل وارد بخش STATISTICS می شویم و در این قسمت بخش Email Accounts تعداد آدرس ایمیلی که می توانید ایجاد کنید به شما نمایش داده می شود. این قسمت اطمینان را می دهد که هاستینگ قابلیت ساخت ایمیل را می دهد.
  2. قدم دوم: بعد از اطمینان از قابلیت ساخت ایمیل وارد قسمت email می شویم و گزینه email accounts را انتخاب می نماییم تا وارد قسمت ساخت و تنظیمات ایمیل در سی پنل شویم. با ورود به این قسمت گزینه create+ را کلیک می نماییم و از قسمت Add Email Account می توانیم آدرس ایمیل جدید ثبت کنیم.برای ایجاد آدرس ایمیل جدید باید موارد زیر را تکمیل کنیم.
  • Username: در این قسمت نام آدرس ایمیل خود را ثبت می نمایید مثلاً نام کاربر یا بخش مربوطه می تواند نوشته شود.
  • Domain: از آنجا که شما دامنه اصلیتون رو روی این هاست پارک یا ادان کرده اید در این قسمت برای شما نمایش داده می شود.
  • Password: انتخاب یک رمز عبور قوی برای این قسمت با اهمیت است. شما در آینده با وارد کردن این رمز عبور به ایمیل های این اکانت دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • Storage Space: این فیلد به قسمت فضای دیسک هاستمون مربوط میشود که به ایمیل اختصاص می دهیم که باید منطقی باشد.

نحوه ورود به ایمیل سازمانی

برای ورود به ایمیل سازمانی نیاز به دسترسی به وب میل است. در حقیقت Webmail یک پنل مدیریت ایمیل است که با رابط گرافیکی به ما اجازه مدیریت ایمیل را می دهد. برای دسترسی به وب میل شما می تواند از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین وارد آن شوید.

ایمیل سازمانی رایگان

روش سی پنل

ایمیل سازمانی سی پنل

در این روش شما با ورود به سی پنل به داشبورد مراجعه می کنید و گزینه Email Accounts را انتخاب و به صفحه مدیریت ایمیل انتقال می یباید.

در این قسمت کلیه آدرس های ایمیل های سازمانی خود را مشاهده می کنید و ایمیل مورد نظر را کلیک روی Check Email در قسمت سمت راست پایین وارد صفحه وب میل می شوید و مدیریت ایمیل سازمانی مورد نظر را انجام دهید.

روش دایرکت ادمین

ایمیل سازمانی دایرکت ادمین

در این روش وارد دایرکت ادمین می شوید و از گزینه Extra Features گزینه Webmail را انتخاب می کنید. در صفحه ای که برای شما باز می شود می توانید از طریق بخش Email Manager > Email Accounts وارد بخش مدیریت شوید.

بعد از تکمیل این اطلاعات گزینه create را کلیک تا پیغام سبز رنگ account created مشاهده کنیم که نشان می دهد ایمیل به درستی ساخته شده است.

ایمیل سازمانی چیست

آیا ایمیل سازمانی رایگان وجود دارد؟

ساخت ایمیل سازمانی بدون دامنه امکان پذیر نیست برای ساخت ایمیل سازمانی نیاز به خرید دامنه و هاست وجود دارد. اگر شما در ابتدای کار هستید می توانید از هاست رایگان برای ساخت ایمیل سازمانی رایگان استفاده کنید.

برای ساخت ایمیل سازمانی رایگان شما می توانید از وب سایت های ایرانی و خارجی که خدمات هاست رایگان یا free host ارائه می دهند استفاده نمایید.

کلام آخر

مطالب که ارائه شده است به خوبی شما را با نحوه چگونه ساختن ایمیل سازمانی آشنا کرده است. ابتدایی ترین قدم برای تهیه ایمیل سازمانی خرید هاست است و بعد از آن با مدیریت سی پنل می توانید به خوبی در راستای اهداف خود گام بردارید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 25

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود