روانشناسی جذب مشتری
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) روانشناسی جذب مشتری؛ 7 ترفند موثر برای جذب مشتری

روانشناسی جذب مشتری؛ 7 ترفند موثر برای جذب مشتری

نوشته ای از سجاد افضلی
انتشار در تاریخ 16 اردیبهشت 1403

در قلمروی تجارت و بازاریابی، هر برندی به دنبال راهی برای جلب توجه مشتریان است. آیا تا به حال یک دکان کوچک با یک ویترین جذاب توجه شما را به خود جلب نموده است؟

آیا تا کنون در فروشگاهی احساس کرده‌اید همه چیز مثل جادو بود و شما نمی توانید از آن جا بیرون بیایید بدون اینکه چیزی خریده باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شما تحت تاثیر تکنیک های روانشناسی جذب مشتری قرار گرفته اید.

در این مقاله به اهمیت روانشناسی جذب مشتری و معرفی ترفند روانشناسی جذب مشتری می پردازیم تا با استفاده از این اطلاعات برای جذب مشتری در کسب و کار خود موفقتر عمل کنید.

روانشناسی جذب مشتری

روانشناسی جذب مشتری چیست؟

روانشناسی جذب مشتری به عنوان یک شاخه مهم در زمینه بازاریابی و فروش، به بررسی عوامل روانی و رفتاری مشتریان می‌پردازد که منجر به جذب آن‌ها به یک محصول یا خدمات خاص می‌شود. این تحقیقات و تکنیک‌ها از روانشناسی، علوم اجتماعی و علم اعصاب الهام می‌گیرند تا درک بهتری از نیازها و تمایلات مشتریان ایجاد شود.

اهمیت روانشناسی جذب مشتری

روانشناسی جذب مشتری اهمیت بسیاری در جوامع مدرن دارد، زیرا افراد در بازارهای پر رقابت، راه‌های جدیدی برای جلب توجه مشتریان جستجو می‌کنند. با داشتن اطلاعات بیشتر درمورد فرآیندهای ذهنی مشتریان، ارائه دادن محتوای مناسب و اعمال تکنیک‌های متنوعی از جمله ترفند روانشناسی جذب مشتری، کسب و کارها قادر به ایجاد ارتباط عمیقتر و بلندمدت با مشتریان خود می‌شوند.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

7 ترفند‌ روانشناسی جذب مشتری

روانشناسی جذب مشتری به مطالعه رفتارها، عواطف، و روان‌شناسی افراد در فرایند تصمیم‌گیری خرید می‌پردازد. برای هر کسب و کاری، شناخت اینکه چگونه مشتریان رفتار می‌کنند و چگونه می‌توانند تحت تأثیر قرار گیرند، بسیار حیاتی است.

روش‌های جذب مشتریان نه تنها افزایش فروش را به دنبال دارند بلکه باعث تقویت ارتباطات با مشتریان و ایجاد ارزش افزوده نیز می‌شوند. در ادامه برخی از این ترفند روانشانسی جذب مشتری را برای شما توضیح می دهیم تا با استفاده از هریک از این ترفندها در جذب مشتری کسب و کار خود موفق باشید.

درک نیازهای مشتری

درک نیازهای مشتریان به عنوان یک کلید در روانشناسی جذب مشتری به حساب می آید. برند با فراهم کردن دقیقاً آن چیزی که مشتریان می‌خواهد، احساس ویژه بودن و ارزشمندی را در آن‌ها ایجاد می کند، ایجاد همین حس ارزشمندی و اهمیت داشتن در مشتری ترغیب به خرید و استفاده از کالا و خدمات کسب و کار شما را فراهم می کند.

شما می توانید با شناخت سلیقه مشتری و ایجاد دفترچه تلفن در سامانه پیامکی برای این گروه از افراد در شرایط های مختلف با ارسال پیامک هایی که به آن علاقمند هستند، در واقع با ارسال پیامک به جامعه هدف بصورت هدفمندتر با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید و بازخورد خوبی از تبلیغات پیامکی دریافت کنید.

ترفند روانشناسی جذب مشتری

شخصی سازی خدمات

شخصی‌سازی خدمات یکی از ترفند روانشناسی جذب مشتری ست که موجب حفظ مشتریان فعلی می گردد و با استفاده از اطلاعات فردی و تاریخچه تعاملات با مشتریان، خدمات و تجربه‌ها را به شکلی منحصر به فرد و شخصی برای هر مشتری ارائه می‌دهد. برخی از روش‌های این ترفند روانشناسی جذب مشتری شامل موارد زیر است:

  • تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری
  • ارائه پیشنهادهای شخصی
  • برنامه‌ریزی رویدادهای شخصی
  • ارائه پشتیبانی و خدمات مشتریان به شکل فردی
  • ارسال پیامک مشاغل و اصناف خاص
  • ارسال پیامک منطقه ای فقط در شهر، استان و محله مورد نظر

قیمت گذاری درست

قیمت‌گذاری درست از جمله اصول اساسی در جذب مشتریان است که با استفاده از این ترفند روانشناسی جذب مشتری ، می‌تواند به بهبود عملکرد بازاریابی و فروش کمک کند. برخی از این تکنیک‌ها شامل موارد زیر است:

  1. ارائه گزینه‌های قیمتی متفاوت به مشتریان، از جمله یک قیمت پایه، یک گزینه متوسط و یک گزینه لوکس، می‌تواند با ایجاد گزینه‌های بیشتر تصمیم‌گیری آن‌ها را تسهیل کند.
  2. استفاده از اعداد جذاب در قیمت‌گذاری می‌تواند احساس تأیید و رضایت مشتریان را افزایش دهد، مثلاً انتخاب قیمت‌های پایانی با اعداد زوج یا تخفیف‌هایی که به نظر مشتری جذابیت بیشتری دارند.
  3. مقایسه قیمت‌ها با رقبا و ارائه ارزش بیشتر در قیمت می‌تواند مشتریان را به سوی برند شما جلب کند.
قیمت گذاری از ترفند روانشناسی جذب مشتری

ایجاد محدودیت زمانی

ایجاد محدودیت زمانی به عنوان یک تکنیک اثرگذار در روان‌شناسی جذب مشتری به این معنا است که یک محصول یا خدمات با شرایط خاصی تا زمان محدودی قابل دسترسی است. این ترفند روانشناسی جذب مشتری بر اساس ایجاد احساس فشار زمانی در مشتریان و تحریک برای انجام عمل خرید مبتنی است.

به طور کلی، ایجاد محدودیت زمانی به عنوان یک تکنیک اثرگذار در جذب مشتریان، با ایجاد:

  • احساس فشار زمانی،
  • افزایش ارزش محصول یا خدمات،
  • ایجاد فرصت‌های فروش و انگیزه برای انجام عمل خرید،

می‌تواند به بهبود عملکرد فروش و افزایش سطح رضایت مشتریان کمک کند.

با ارسال پیامک انبوه در فواصل زمانی کوتاه می توانید این محدودیت ها را به کاربر اعلام کنید. به نمونه پیامک تبلیغاتی زیر توجه کنید:

🔔 اعلامیه مهم! فقط 24 ساعت دیگه برای رزرو پروازهای با تخفیف باقی مونده! شتاب کنید و صرفه جویی کنید! ✈️

آخرین فرصت! فقط 3 روز 🌟 دیگه برای خرید از فروشگاه آنلاین تی تی گل ! این فرصت رو از دست ندهید و یک خرید کمد پر کن داشته باش!

هدیه دادن یکی از ترفند روانشناسی جذب مشتری

هدیه دهید

ارائه هدایا به مخاطبین به عنوان یکی از ترفند روانشناسی جذب مشتری می‌تواند احساس جبران و ارزش قائل شدن را در آن‌ها به وجود آورده و باعث ایجاد ارتباط مثبت‌ و قوی‌تر با برند شود. نیاز نیست هدایای شما پیچیده و یا گران قیمت باشند؛ ماننده ارائه تخفیف، قرار دادن یک هدیه ارزان قیمت در سفارش مشتری و… می‌توانند تأثیر بزرگی در تحریک رفتارهای مشتریان داشته باشند.

شما می توانید با دسترسی به امکانات فوق العاده در سامانه پیامکی اطلاع رسانی هدایا مانند کد تخفیف ، فروش یا پیشنهاد ویژه را در کمترین زمان برای مشتریان خود ارسال کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

محدود کردن انتخاب ها

یکی از روش‌های بهینه‌سازی فرآیند فروش، اجتناب از ارائه انبوه انتخاب برای مشتریان است. ارائه انتخابات زیاد می‌تواند منجر به ایجاد اضطراب و استرس در مشتریان شود، زیرا فرآیند تصمیم‌گیری برای آن‌ها پیچیده می‌شود و احتمال انجام خرید قبل از انتخاب به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

روانشناسی جذب مشتری

کلام آخر

با درک عمیق از نیازها و تمایلات مشتریان و استفاده از ترفند‌های روانشناسی جذب، می‌توانید رابطه قوی و پایداری با مشتریان خود برقرار کنید و کسب و کار خود را به موفقیت بیشتری رسانید. به یاد داشته باشید که تبلیغ شما باید علاوه بر جذاب بودن، آنقدر خاص جلوه کند که بتواند مخاطب را به خرید محصول و یا خدمات شما ترغیب نماید.

اگر شما هم می خواهید با ترفندهای روانشناسی در جذب مشتری و افزایش فروش موفق عمل کنید می توانید با خرید سامانه پیامکی پیام رسان از امکانات فوق العاده در این پنل اس ام اس برای ارسال پیامک اطلاع رسانی و تبلیغاتی به مشتریان خود استفاده کنید.

برای کسب مشاوره و راهنمایی از پنل پیامک پیام رسان می توانید با شماره 91012767 - 021 با ما تماس بگیرید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.9 / 5. تعداد رای : 28

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سجاد افضلی

سجاد افضلی

سجاد در حال حاضر یک برنامه نویسه که کار سئو و بهینه سازی هم انجام میده ، همیشه در کارش تو فکر خلق ایده های جدیده . به کتاب خوندن و گوش دادن پادکست ها تو حوزه توسعه فردی و رشد کسب و کارم خیلی علاقه داره .

ارسال کامنت

ثبت نام ورود