بازاریابی پیامکی
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی چیست؟ روش های بازاریابی پیامکی هدفمند

بازاریابی پیامکی چیست؟ روش های بازاریابی پیامکی هدفمند

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 23 اسفند 1402
دسته بندی: بلاگ

بازاریابی پیامکی یکی از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها بوده که امروزه میان کسب و کارهای بزرگ و کوچک بسیار محبوب شده است. بازاریابان خبره به خوبی از مزایای تبلیغات پیامکی باخبرند و به صورت مکرر از این روش استفاده می‌کنند.

طبق آمارهای به دست آمده در سال 2023، هر فرد در روز به صورت متوسط 96 بار در روز گوشی خود را چک می‌کند و این یعنی هر 10 دقیقه به سراغ گوشی موبایل خود می‌روند و همین موجب می شود تا از تبلیغات پیامکی بازخورد خوبی کسب کنند.

در این مطلب به صورت مفصل توضیح می‌دهیم که بازاریابی پیامکی چیست و روش‌های مختلف آن را برمی‌شماریم.

بازاریابی پیامکی چیست

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) نوعی بازاریابی است که از طریق اس ام اس انجام می‌شود و یکی از موثرترین و سریع‌ترین روش‌های تبلیغات و برقراری ارتباط با مشتریان به شمار می‌رود. این روش شباهت بسیاری به بازاریابی ایمیل انبوه دارد و به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از طریق سامانه پیامکی بتوانند پیام‌های بازاریابی و عمومی خود را به صورت انبوه انتقال دهند.

درواقع بازاریابی پیامکی یک راه کاملا مدرن برای برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند تا نسبت به روش‌های منسوخ و کم بازده پخش تراکت، تبلیغات در روزنامه و غیره بسیار جذاب‌تر و هدفمندتر عمل نمائید.

برای بازاریابی پیامکی باید به محیط کاربری پنل اس ام اس پیام رسان با امکانات فوق العاده برای ارسال پیامک بصورت هدفمند دسترسی داشته باشید تا با استفاده از قابلیت های موجود در پنل پیامک بازاریابی هدفمندی انجام دهید و بازخورد خوبی دریافت کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

اصول بازاریابی پیامکی هدفمند چیست؟

برای اینکه بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند صورت گیرد، لازم است تا به خوبی با اصول بازاریابی پیامکی هدفمند آشنا باشید. آشنایی با قوانین بازاریابی پیامک‌های تبلیغاتی باعث می‌شود تا به خوبی بتوانید تبلیغات پیامکی را مدیریت کنید. برخی از مهم‌ترین بازاریابی پیامک های تبلیغاتی هدفمند عبارتند از:

  1. ارسال پیام متنی کوتاه : سعی کنید برای پیامک‌ها، نهایتا از 70 کاراکتر استفاده کرده و برای بهتر دیده شدن اصول نگارشی و محتوایی خود تمرکز کنید.
  2. نوشتن متن پیامک بر اساس شخصیت مخاطبان : توجه به پرسونای مخاطبان یکی دیگر از اصول مهم بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند است که برای محقق شدن این اصل می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند نظرسنجی پیامکی یا متون تعاملی و غیره کمک بگیرید.
  3. ارسال متنی که مشتری را به عمل دلخواه برند شما تشویق کند: دقت داشته باشید که پیام شما باید باعث ایجاد حس نیازمندی و استفاده از محصول یا خدمات مجموعه شما توسط مشتریان شود.
  4. ارسال پیامک‌هایی که حس دوستی را در مخاطب برمی‌انگیزد: سعی کنید در برخی از روزهای مهم سال مانند عید یا تولد، به مخاطبان خود تبریک بگوئید تا نشان دهید که همواره به یاد همراهان خود هستید.
  5. گروه‌بندی مخاطبان و ارسال پیامک‌ها به گروه منحصربه‌خود: تقسیم‌بندی مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، کشور و مواردی از این قبیل به شما کمک می‌کند تا زودتر به هدف خود برسید.
  6. ارسال پیامک در زمان مشخص و مناسب: سعی کنید با توجه به نیاز مخاطب و عکس‌العمل وی، بهترین زمان را برای ارسال پیامک انتخاب کنید تا بازدهی بیشتری دریافت کنید.
  7. ارسال پیامک به صورت اختصاصی و سفارشی سازه شده: با رعایت این اصل یعنی سفارشی سازی پیامک با استفاده از نام کوچک مخاطب، احساس نزدیکی بیشتری به مخاطبین خود می‌دهید.
بازاریابی پیامکی هدفمند

مزایای بازاریابی پیامکی هدفمند

هنگام انتخاب بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی، لازم است تا مزایا و معایب آن را برای کسب و کار خود در نظر داشته باشید.

درواقع با درک مزایا و معایب بازاریابی پیامکی هدفمند می‌توانید یک کمپین بازاریابی هدفمند و موثر ایجاد کنید تا نیازهای مشتریان و اهداف تجاری شما برآورده شوند. از مزایای مهم اس ام اس مارکتینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراگیر بودن گوشی‌های همراه
  • نرخ تعامل بالا
  • هزینه ارسال پیام مقرون و به صرفه
  • کاربری آسان
  • خرید پنل اس ام اس برای مادام العمر بدون تاریخ انقضا
  • سرعت بالا
  • دارای قابلیت پیگیری و تحلیل بازخورد مخاطب
  • عدم نیاز به دسترسی به اینترنت برای دریافت پیامک
  • امکان گزارش‌گیری از وضعیت ارسال پیامک
  • عدم نیاز به تجهیزات پیچیده
بازاریابی پیامکی

روش های بازاریابی پیامکی هدفمند

برای اینکه بتوانید از مزایای بازاریابی پیامکی به بهترین شکل بهره‌مند شوید، لازم است تا بهترین روش را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی پیامکی هدفمند آشنا می‌شوید.

ارسال پیامک منطقه ای به شهر و استان

شما با استفاده از این روش می‌توانید به جای ارسال انبوه پیامک به افرادی که امکان استفاده از خدمات شما را ندارند، پیام خود را تنها به مخاطبینی که در یک موقعیت جغرافیایی خاص (اعم از شهر و استان) قرار دارند، ارسال کنید و تبلیغ خود را به صورت هدفمند انجام دهید.

ارسال پیامک از طریق دکل bts ایرانسل

یکی از قابلیت‌های مهم سامانه پیامکی، ارسال پیامک bts ایرانسل یا همان دکل‌های مخابراتی ایرانسل است. در این روش، شما پیامک تبلیغاتی خود را به گروهی از مخاطبین که تحت پوشش دکل ایرانسل منطقه موردنظر هستند و موبایلشان در محدوده آن دکل مخابراتی وجود دارد پیامک ارسال کنید.

ارسال پیامک از روی نقشه

یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند، ارسال پیامک از روی نقشه است. شما می‌توانید با استفاده از این روش و انتخاب منطقه مورد نظر در روی نقشه، پیام‌های تبلیغاتی خود را برای تمامی شماره هایی که در منطقه موردنظر که در روی نقشه انتخاب می کنید ارسال کنید.

ارسال پیامک به مشاغل و اصناف

شما با استفاده از این روش می‌توانید به راحتی پیام خود را برای گروه هدف ارسال کنید و مشاغل و اصنافی که در نظر دارید را از پیام تبلیغاتی خود باخبر سازید. با این روش می‌توانید جامعه هدف ارسالی خود را به صورت هوشمندانه‌تری انتخاب کنید و بازدهی و کارایی عملکرد خود را در تبلیغات پیامکی افزایش دهید.

ارسال پیامک بر اساس کد پستی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی پیامکی، استفاده از کد پستی افراد برای ارسال پیامک است. در این شیوه، می‌توانید با ثبت 4 رقم از سمت چپ کد پستی منطقه مورد نظر به کلیه شماره‌های فعال در یک منطقه موردنظر پیامک منطقه ای ارسال کنید.

سامانه پیامکی پیام رسان با داشتن این امکانات فوق العاده برای ارسال پیامک، بازاریابی هدفمندی را برای شما ایجاد می کند و شما می توانید با استفاده از این امکانات به صورت هدفمند بازخورد خوبی از تبلیغات پیامکی دریافت کنید و موجب جذب مشتری و افزایش فروش در کسب و کار خود گردید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

کلام آخر

در این مطلب مشاهده کردید که بازاریابی پیامکی یک روش بسیار موثر و مفید برای تبلیغات محسوب می‌شود که کسب و کارهای بسیاری از آن بهره می‌برند. اس ام اس مارکتینگ در روش‌های مختلفی انجام‌پذیر است و شما باید با توجه به نوع کسب و کار و نیاز مجموعه خود، بهترین روش را انتخاب کنید.

استفاده از بهترین روش بازاریابی پیامکی هدفمند می‌تواند شما را از مزایای بسیاری بهره‌مند کند که در متن مقاله به توضیح مفصل آن‌ها پرداختیم.

اگر شما هم قصد استفاده از پنل پیامک را برای بازایابی پیامکی و استفاده از امکانات مطرح شده در بالا را برای تبلیغات هدفمند دارید ما سامانه پیامکی پیام رسان را به شما معرفی می کنیم.

شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی پیامک‌های تبلیغاتی با کارشناسان مجموعه پنل اس ما اس پیام رسان با شماره 91012767 - 021 ارتباط برقرار کنید و از این روش بازاریابی بیشتر بهره‌مند شوید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.9 / 5. تعداد رای : 23

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود