پنل اس ام اس دولتی
پیام رسان بلاگ سامانه پیامکی مشاغل کاربرد سامانه ی پیامکی در ادارات دولتی

کاربرد سامانه ی پیامکی در ادارات دولتی

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 15 تیر 1401

ادارت و موسسات دولتی روزانه نیاز به ارسال پیامک های مختلفی اعم از اس ام اس اطلاع رسانی درون سازمانی و برون سازمانی دارند اما سوال اینجاست که چطور این اطلاع رسانی ها باید انجام گردد ؟

چطور میتوان با یک روش اسان اطلاع رسانی هارا در سریع ترین زمان انجام داد ؟چطور میتوان با صرف زمام کمتر و به کارگیری نیروی کار کمتر اطلاع رسانی خودرا انجام داد ؟ سامانه ی ارسال پیامک میتواند راه حلی برای سهولت در اطلاع رسانی ها باشد .

سامانه پیامکی برای اداره دولتی خدمات و کاربرد بسیاری در هنگام ثبت نام ، کد تایید احراز هویت، ارسال نتیجه درخواست کار ، پیامک واریز گروهی و… حتی بر روی وب سایت های اداری انجام می دهد و همین موجب می شود به صورت خودکار از مدیریت سازمان برای کارمندان پیامک ارسال گردد.

در ابتدا برای درک بهتر مفهوم سامانه ارسال پیامک و نحوه ی فعالیت ان به توضیح مختصری در ارتباط با سامانه ی ارسال پیامک خواهیم پرداخت .

سامانه ی ارسال پیامک چیست ؟

سایت یا برنامه ای که از طریق آن میتوان به تمامی شماره ها ارسال پیامک داشت؛ و از قابلیت های سامانه های ارسال پیامک میتوان به اطلاع رسانی به صورت دست جمعی به مخاطبین خود و ارسال پیامک منطقه ای یا تمامی قسمت های شهر و استان اشاره کرد.

ارسال پیامک مشاغل هم در پیام رسان یکی از امکاناتی است که به شما کمک می کند تا به بانک شماره موبایل به صورت تفکیک شده بر اساس مشاغل دسترسی داشته باشید .

همچنین ارسال پیامک صوتی میتوان مسیر اطلاع رسانی صحیح در ارتباط با اطلاع رسانی های درون سازمانی و بیرون سازمانی باشد.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

انتظارات جامعه از ارسال پیامک در ادارات دولتی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر خوب میشد که پس از ورود به اداره یا موسسه ی دولتی  و انجام مراحل اداری بتوانیم در جریان تمامی مراحل فعالیتمان قرار بگیریم ؟

چقدر خوب میشد پس از انجام هر مرحله پیامک خودکار اعم از با موفق انجام شدن روندکاری خودمان قرار بگیرید .

برای مثال در اداره ی برق به دنبال دریافت انشعابی هستید و پس از ثبت درخواست شما پیامکی با مضمون زیر برای شما ارسال گردد .

درخواست شما در سامانه … ثبت شد

برای پیگیری مراحل کاری به ادرس سایت … مراجعه بفرمایید

حال سوال اینجاست که چطور میتوان در ادارات دولتی ارسال پیامک خودکار از سایت ها و برنامه های مورد استفاده در ارگان مربوطه داشته باشیم

 اتصال سامانه ی پیامکی ارسال طریق سرویس برنامه نویسان شما را از ثبت دستی پیامک بی نیاز میکنید کافیست پس از ثبت نام از منوی برنامه نویسان وارد شوید و یکی از سرویس های برنامه نویسی مانند URL یا وب سرویس را انتخاب نماید مرحله ی بعد اتصال سایت به سامانه پیامکی  است که میتوانید به راحتی با راهنمایی برنامه نویسان انجام دهید.

پس از اتصال به صورت خودکار دستور ارسال پیامک از برنامه یا سایت ارگان مربوطه به ارسال خواهد شد.

اطلاع رسانی های درون سازمانی ادارات دولتی

معمولا ادارات و موسسات دولتی تعدادی زیاد کارمند و زیرمجموعه دارند که در روز نیاز است به تعداد بالای از این افراد ارسال پیامک داشته باشند این ارسال پیامک میتواند مانند اطلاع رسانی واریز حقوق و مزایا ویا اطلاع رسانی از جلسات و بازدیدها یا… باشد .

همچنین میتوان پیامک مناسبتی انبوه حاوی تبریک اعیاد مناسبت ها و یا تولد کارمندان مجموعه باشد از طریق ارسال دوره ای میتوانید ارسال پیامک به افراد مختلف در تاریخ مورد نظرتان داشته باشید .

برای مثال آقای اسدی  زادروزتان را فرخنده میداریم و امیدواریم سالی سرشار از سلامتی را پیش رو داشته باشید شهرداری منطقه ی یک  تهران بزرگ

 برای ارسال دوره ای در سامانه ی پیام رسان کافی است تاریخ ارسال را به همراه شماره ی افراد موردنظر یا به صورت دستی یا به صورت فایل اکسل وارد سامانه کنید و پس از ورود شماره و تاریخ ارسال هر پیامک متن مورد نظر واحد خودرا طراحی و ثبت کنید. پس از ثبت متن موردنظر پیامک ها در تاریخ مشخص شده ارسال خواهند شد .

و اما برای ارسال  پیامک هایی اعم از واریر حقوق میتوانید از ارسال خیلی هوشمند استفاده کنید به این صورت که میتوانید  چند متغیر در این ارسال داشته باشید که این متغیرها میتواند شامل میزان حقوق تاریخ واریز نام شخص درجه ی شغلی باشد که برای هر فرد بر اساس پارامترهایی که تعریف کرده اید ارسال پیامک خواهد شد

ارسال پیامک برون سازمانی در ادارت دولتی

برای درک کامل تر مفهموم اطلاع رسانی های برون سازمانی به اطلاع رسانی های شرکت مخابرات یا شرکت برق اشاره کرد به این صورت که برای مثال پنل پیامک مخابرات هر منطقه در پایان هر ماه از طریق پیامک صوتی اقدام به اطلاع رسانی مبالغ قابل پرداخت می کند و طبق امار به دست اماده 74% این اطلاع رسانی ها منجر به پرداخت هزینه ی دوره ی مصرفی میگردد

امکان ارسال پیامک متنی به تمامی مخاطبین  در ادارات دولتی

معمولا تعداد زیاد از افراد و شماره ها پیامک تبلیغاتی خودرا مسدود میکنند تا پیامک بر مبنای تبلیغات دریافت نکند اما ادارات دولتی مستثنا از این مورد هستند و میتوانند به تمامی شماره ها اعم از افرادی که گیرنده مسدود هستند یا پیامک تبلیغاتی خودرا مسدود نکردند ارسال داشته باشند اما با توجه به اینکه تمامی خطوط ارسال پیامک از ابتدا تبلیغاتی هستند و براساس نیازیک ارگان تبدیل به خط خدماتی با قابلیت اطلاع رسانی میشوند نیاز است که مراحلی را برای دریافت این خطوط طی کرد تا بتوانند ارسال پیامک به بلک لیست داشته باشند .

خط 5000 با قابلیت ارسال به شماره های گیرنده مسدود

این خطوط با استفاده از شناسه ی ملی , کد ثبت و ایمیل سازمانی و تکمیل فرم های دریافت خط خدماتی 5000 و ارسال تعهدنامه ها به اپراتور امکان ارسال پیامک به بلک لیست (شماره های گیرنده مسدود) رو خواهند داشت

خط 9000 در سریع ترین زمان بابت ارسال به شماره های گیرنده مسدود

خط 9000 را میتواند مسیر اسان و سریع برای دریافت خط  خدماتی در نظر گرفت .

با مدارک موسسات و ادارت دولتی میتوانید در سریع ترین خط خدماتی دریافت کنید و به تمامی شماره ها ارسال پیامک متنی داشته باشید

ارسال پیامک صوتی با اوای گوینده ی مجازی یا بارگزاری اوای موردنظرتان

ارسال پیام صوتی به این صورت است که با تماس با شماره ی موردنظر اوای شما برای افراد قرائت میشود.

ارسال پیامک از طریق پترن

با توجه به آنکه بخش بزرگی از پیامک هایی که سازمان ها و مراکز اداری ارسال می کنند از نوع پیامک های اطلاع رسانی است ، ارسال پیامک به بلک لیست اهمیت زیادی دارد .

قابلیت ارسال پیامک بر اساس پترن این اطمینان را به شما می دهد که اگر پیامک های خود را از طریق پترن ارسال کنید ، دیگر نگرانی ای بابت شماره های گیرنده مسدود نخواهید داشت . جهت کسب اطلاعات بیشتر و آموزش ساخت پترن ، مقاله ارسال پیامک بر اساس پترن را مطالعه کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 60

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

4 کامنت

  1. محمدی

    30 مرداد 1402

    باسلام و ارزوی موفقیت برای تیم سامانه پیامکی پیام رسان ممنون از اطلاع خوبی که برای ارسال پیامک ادارات دولتی ارئه دادین برای شرکت ما خیلی کاربردی بود ممنون

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      19 فروردین 1403

      سلام جناب محمدی با سپاس از شما که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما

  2. نازنین زهرا حکمت

    30 مرداد 1402

    سلام وقتتون بخیر (خط 9000 را میتواند مسیر اسان و سریع برای دریافت خط خدماتی در نظر گرفت . با مدارک موسسات و ادارت دولتی میتوانید در سریع ترین خط خدماتی دریافت کنید و به تمامی شماره ها ارسال پیامک متنی داشته باشید) با دریافت خط خدماتی 9000 از چه امکانات ویژه ای برخوردار میشیم؟!!!

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      19 فروردین 1403

      خط 9000 یک خط خدماتی است که از مهم ترین مزایای آن ارسال پیامک به بلک لیست می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعرفه های خطوط اختصاصی مراجعه نمایید.

ثبت نام ورود