وب سرویس ارسال کد تایید
پیام رسان بلاگ برنامه نویسان ارسال کد تایید شماره موبایل کاربر در سایت و اپلیکیشن با API

ارسال کد تایید شماره موبایل کاربر در سایت و اپلیکیشن با API

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 7 خرداد 1402
دسته بندی: برنامه نویسان

احتمالا تا حالا موقع ثبت نام و یا ورود، براتون یک کد تایید 4 یا 6 رقمی ارسال شده که فقط شما با استفاده از آن کد می توانستید وارد حساب کاربری خودتان شوید .
در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید با استفاده از قابلیت ارسال پیامک بر اساس پترن بدون نیاز به خرید خط اختصاصی ، پیامک کد تایید را به سرعت ارسال نمایید.
اگر شما هم میخواهید بدانید که مکانیسم وب سرویس ارسال کد تایید در سایت های وردپرسی و یا نرم افزار های برنامه نویسی شده چگونه است ، می توانید با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود برسید.

کد تایید چیست؟

کد تایید پیامکی یا همان رمز یکبار مصرف OTP عبارت است از پیامکی که برای افراد ارسال می شود تا صاحب سایت و نرم افزار بتواند شماره موبایل کاربران را احراز نماید.

مزایای استفاد از کد تایید پیامکی

مهمترین مزایای استفاده از وب سرویس ارسال کد تایید امنیت بالا در برابر هکرها و حملات سایبری است با استفاده از وب سرویس ازسال کد otp دیگر نگرانی بابت امنیت پایین رمزها و انتخاب کلمات و اعداد تکراری از سمت کاربر وجود ندارد.
وب سرویس Rest API پیام رسان این مزیت را دارد که برای هر بار رمز جدا و متفاوتی بفرستد که به هیچ وجه تکراری نیستند و 1 دقیقه بعد از ارسال منقضی و امکان استفاده مجدد ندارند.

معرفی وب سرویس ارسال کد تایید

وب سرویس ارسال کد تایید در سامانه پیامکی سرویس OTP است که یک کد تایید را به صورت موقت و ایمن از طریق sms یا وب سرویس ایمیل ارسال میکند. این کد تایید به صورت تصادفی و با الگوریتم های خاص ریاضی تولید می شود که همین موجب می شود حدس رمز برای افراد غیر ممکن باشد.

نحوه استفاده از وب سرویس ارسال کد تایید

استفاده از وب سرویس ارسال کد تایید عملکرد ساده ای دارد شما با وارد شدن به پنل کاربری و مدیریت قالب های otp قالب ها یا الگوی پترن را برای وب سرویس ارسال کد otp تعریف میکنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

با درخواست کاربر برای ارسال پیامک کد تایید به سرور شرکت انجام میگیرد و سپس بعد از بررسی پنل پیامک مخابرات و در نهایت وب سرویس کد تایید به سامانه پیامکی که شرکت برای ارسال کد تایید خریداری کرده است ارسال می شود تا برای کاربر ارسال شود این مراحل در عرض چند ثانیه انجام و برای کاربر ارسال می شود.

کد تایید چه کاربردی دارد ؟

  • احراز هویت با شماره موبایل
  • ورود و ثبت نام بدون دردسر (و فراموشی رمز عبور)
  • جمع آوری سرنخ ها و تولید لید جهت ارسال پیامک تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی پیامکی

ارسال کد تایید در وردپرس

همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم متن باز می باشد، این یعنی سایت های وردپرسی می توانند از طریق افزونه هایی که به صورت رایگان و یا پولی در وردپرس ارائه می شود قابلیت های متنوعی را به سایت خود اضافه کنند .

افزونه دیجیتس ؛ وب سرویس ارسال otp در هنگام ثبت نام و ورود

یکی از افزونه های محبوب در این حوزه ، افزونه دیجیتس است که به صورت تخصصی قابلیت ارسال کد تایید otp را به سایت شما اضافه می کند.
پس از تنظیم درگاه پیامکی ، فرم ثبت نام و ورود خود را با دیجیتس بسازید و هرکجا که بخواهید با استفاده از شرت کد های اختصاصی دیجیتس آن را در برگه یا نوشته خود قرار دهید .

افزونه گرویتی فرم ؛ وب سرویس ارسال otp در تکمیل فرم ها

از جمله پیشرفته ترین فرم ساز های وردپرس ، گرویتی فرم است که در نسخه های مختلفی در اینترنت وجود دارد .

شما با نصب افزونه پیامک گرویتی فرم که پیام رسان ارائه می کند ، گرویتی فرم خود را به ارسال پیامک  OTP مجهز کنید .
با این کار ، پیش از ارسال فرم ، کاربر باید شماره موبایل وارد شده در گرویتی فرم را با استفاده از کد تایید پیامکی ، تایید کند.

ارسال کد تایید بصورت اختصاصی

اگر سایت شما توسط برنامه نویسان و به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده باشد ، در این صورت نمی توانید از افزونه های پیامکی ارائه شده در پیام رسان استفاده کنید .

اما نگران نباشید ! ما نمونه کدهای برنامه نویسی شده و اماده را برای آنکه بتوانید در نرم افزار خود برای کاربران کد تایید پیامکی ارسال کنید را برایتان لیست کرده ایم .

لینک دانلود نمونه کد PHP

لینک دانلود نمونه کد C#

لینک دانلود نمونه کد Nodejs

چه کسب و کارهایی به وب سرویس ارسال کد تایید نیاز دارند؟

بسیاری از کسب و کارهایی که نیاز به امنیت بالا در مقابل هکرها دارند مانند بانک ها و برخی موسسات و شرکت ها و همچنین کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت دارند مانند برخی وب سایت ها و اپلیکیشن ها برای ایجاد ارتباط و تعامل با کاربر و احراز هویت فرد نیاز به وب سرویس ارسال پیامک یا ارسال پیامک از طریق REST API نیاز دارند.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

سخن آخر

در این مقاله به توضیحی در مورد وب سرویس ارسال کد تایید و وب سرویس ارسال otp تا برای رشد روند کار خود با اطمینان بهترین انتخاب را برای ارتباط با کاربران پیدا کنید.

انتخاب بهترین پنل اس ام اس ویا یک شرکت حرفه ای مانند پنل اس ام اس رایگان پیام رسان در سامانه ای پیامکی با در اختیار قرار دادن ارسال کد تایید otp با اطمینان به شما کمک میکند تا با مشتریان ارتباط را تقویت کنید.

برای راهنمایی و ارتباط بیشتر با مشاورین سامانه پیامکی پیام رسان با شماره 91012767 - 021 تماس بگیرید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 37

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

6 کامنت

  1. افشین

    24 خرداد 1402

    سلام وقتتون بخیر من خیلی وقته برای کاربرام از طریق ایمیل کد ارسال تایید میفرستم الان تصمیم دارم با ارسال پیامک این کار رو انجام بدم لطفا راهنماییم میکنین که چطور و با چه خط و طرحی این کارو انجام بدم؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      28 خرداد 1402

      سلام وقت شما هم بخیر برای این کار شما می تونید از وب سرویس پیامکی رایگان پیام رسان استفاده کرده و با استفاده از نمونه کد های آماده ، پیامک های خود را بر اساس پترن OTP ارسال نمایید . جهت مشاهده ویدیو ارسال OTP این لینک را مشاهده کنید . جهت مشاهده داکیومنت برنامه نویسی مربوط به ارسال پترن ، این لینک را مشاهده کنید . جهت دریافت راهنمایی و پشتیبانی فنی با شماره تلفن 02174912 تماس حاصل فرمایید.

  2. مائده

    24 خرداد 1402

    سلام ارسال کد تایید رو فقط از افزونه های گرویتی فرم و دیجیتس انجام میگیره یا از افزونه های مشابه تو وردپرسم میتونیم برای ارسال پیامک کد تایید تو سامانه پیامکی شما انجام بدیم؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      28 خرداد 1402

      سلام محبوب ترین افزونه ها برای ارسال کد تایید این دو افزونه هستند . حتما افزوه های دیگری نیز وجود دارند که از قابلیت ارسال کد تایید پشتیبانی می کنند اما ممکنه دارای مشکلات فنی و یا محبوبیت کمتری باشند . پیشنهاد ما به شما افزونه دیجیتس و گریتی فرم است .

  3. سهیلا

    24 خرداد 1402

    سلام ممنون از مطالب کامل و جامعی که ارائه دادید

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      28 خرداد 1402

      سلام از اینکه دیداه خود را با ا به اشتراک گذاشتید سپاسگذاریم

ثبت نام ورود