بانک اس ام اس مناسبتی
پیام رسان بلاگ آموزشی با انواع اپراتور های پیامکی آشنا شوید

با انواع اپراتور های پیامکی آشنا شوید

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 29 تیر 1401
دسته بندی: آموزشی

به طور کلی ارسال پیامک چه به صورت تبلیغاتی و چه اطلاع رسانی (خدماتی) با پیش شماره های متفاوتی از جمله 2000، 3000، 5000، 9000 و 9999 انجام پذیر است.

افرادی که از بازاریابی پیامکی توسط سامانه پیامکی پیام رسان استفاده می کنند با اکثر این پیش شماره ها آشنایی دارند.

هر کدام از این خطوط دارای ویژگی ها و امکانات خاص خود هستند که باعث تمایز این اپراتورها از همدیگر می شوند.

علت وجود اپراتورهای پیامکی متعدد چیست؟

در واقع این پیش ‌شماره‌ ها از طرف پنل پیامکی مخابرات به اپراتور‌های متفاوتی ارائه شده اند و شرکت هایی هستند که قبلا از اپراتورهای تلفن همراه مجوز های خاصی را دریافت کرده اند تا بتوانند روند ارائه خدمات خود به مخاطبین را نظم دهی کنند و تسریع و بهبود بخشند.

همین طور که برای برقراری ارتباط تلفنی و ارسال پیامک معمولی نیاز به یک سیم کارت و شماره خاصی است و این شماره ها توسط اپراتورهای اصلی ( همراه اول، ایرانسل و …) ارائه می شوند ؛ برای ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه هم نیاز به شماره های مخصوص است که به آن ها سرشماره یا پیش شماره هم می گوییم.

در این مقاله سعی در معرفی پیش شماره های اصلی و ویژگی های خاص آن ها، به شما را داریم، که با بررسی بیشتر می توانید شماره بهتر و مقرون به صرفه تری را برای ارسال پیامک انبوه انتخاب کنید.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

انواع اپراتورهای ارائه دهنده خطوط تبلیغاتی:

در ادامه به معرفی هر کدام از اپراتور خطوط پیامکی مورد استفاده در ارسال پیامک های تبلیغاتی خواهیم پرداخت .

اپراتور پیامکی 5000

یکی از بزرگترین، پرکاربرد ترین و پر طرف دارترین اپراتورهای ارائه دهنده پیش شماره های ارسال پیامک انبوه، پیش شماره 5000 می باشد. این اپراتور دارای به صرفه ترین هزینه ارسال پیامک با سرعت متوسط برای ارسال پیامک است و خطوط خود را از 7 رقم تا 14 رقم با قابلیت ارسال و دریافت پیامک به مخاطبین سامانه پیامکی ارائه می کند.

این خطوط به صورت پیش فرض خدماتی نیستند و قابلیت ارسال به خطوطی که دریافت پیامک های تبلیغاتیشان را مسدود کرده اند را ندارند. برای ارتقا این خطوط به خدماتی نیاز به ارائه مدارک حقوقی از جمله: شناسه ملی، شماره ثبت و ایمیل سازمانی است، و ارتقا این خطوط،  از 3 تا 5 ماه پس از ثبت درخواست، زمان بر است.

اپراتور پیامکی 3000

این اپراتور به مورد اعتمادترین و محبوب ترین اپراتور بین ارگان های دولتی و شرکت های بزرگ، معروف است و جزو یکی از قدیمی ترین اپراتور های ارائه دهنده پیش شماره های ارسال پیامک می باشد. این خطوط نیز همانند خطوط 5000 قابلیت ارسال و دریافت پیامک و ارتقا به خدماتی را دارند ( خدماتی شدن این پیش شماره علاوه بر ارائه شناسه ملی و شماره ثبت و ایمیل سازمانی نیاز به ارائه سفته نیز دارد ) .

این خطوط از 10 رقم تا 14 رقم در سامانه پیامکی پیام رسان موجود اند و به کاربران عزیز ارائه می شوند.

اپراتور پیامکی 2000

این اپراتور پیامکی هم یکی از اپراتورهای پرکاربرد و خوش نام در میان اپراتورهای ارائه دهنده پیش شماره های ارسال انبوه پیامک است.

پیش شماره 2000  کارنامه خوبی در ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی داراست . به همین علت خط 2000079 به صورت عمومی در اختیار همه ی کاربران سامانه ارسال پیامک انبوه پیام رسان قرار گرفته است.

تعرفه ارسال پیامک با این پیش شماره همانند ارسال با پیش شماره 5000 است و میتوان این شماره را جزو شماره های مقرون به صرفه نام برد.

امکان ارائه این خطوط نیز از 10 تا 14 رقم در سامانه پیامکی پیام رسان فراهم است.

اپراتور پیامکی 9000

اپراتور 9000 یکی از اپراتورهای جدید ارائه دهنده پیش شماره های پیامکی با سرعت ارسال بالا و ترافیک پایین که به صورت پیش فرض خدماتی هستند.

امکان ارائه این خطوط علاوه بر ارگان های حقوقی، به افراد حقیقی هم می باشد. در حال حاضر این خطوط به صورت 8 رقمی با تعرفه ارسال بسیار مناسب، در سامانه پیامکی پیام رسان ارائه می شوند.

اپراتور 9999

این پیش شماره نیز همانند پیش شماره 9000 به صورت پیش فرض خدماتی و قابلیت ارائه به ارگان های حقوقی و افراد حقیقی را دارد.

درحال حاضر امکان ارائه خطوط 10 رقمی این پیش شماره با قیمت مناسب فراهم است.

یکی از ویژگی های مهم این خط پیش فرض خدماتی، امکان استفاده در انواع ارسال انبوه ( گروهی و منطقه ای) است که باعث تمایز این خط از سایر خطوط خدماتی شده که برای ارسال های تبلیغاتی یکی از خط های بسیار پر طرف دار است. زیرا امکان استفاده از خطوط خدماتی در ارسال های تبلیغاتی نمی باشد.

همچنین با استفاده از ای خطوط می توان ارسال پیامک به گیرنده مسدود داشته باشید .

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

ویژگی های عمومی پیش شماره های معرفی شده:

  1. امکان بازگشت هزینه خرید خط در صورت عدم استفاده
  2. بازگشت هزینه ارسال به شماره های گیرنده مسدود
  3. امکان مشاهده گزارش دقیق ارسال
  4. نیاز به تمدید سالانه جهت فعال ماندن شماره
  5. امکان استعلام گیری و سفارش شماره موردنظر با پیش شماره دلخواه

در مطلب بالا برخی از خطوط اختصاصی پرکاربرد و فعال، در پنل پیامکی پیام رسان به شما معرفی شد تا بتوانید بسته به نیاز و نوع ارسال موردنظر، پیش شماره مناسب خودتان را به راحتی از میان اپراتورهای پیامکی متعدد انتخاب کنید.


تیم پشتیبانی چت آنلاین سامانه پیامکی پیام رسان همه روزه، حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 23 شب، فعال و آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز هستند.
اگر تا کنون در سامانه پیامکی ثبت نام نکرده اید و برای انتخاب پیش شماره مناسب تردید دارید، همین حالا عدد 111 را به شماره 50002060 پیامک کنید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره با شما تماس بگیرند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.7 / 5. تعداد رای : 3

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود